Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med det er sånn gravid-halsbrann du har?

For meg var det lite som hjalp, dessverre, men mange ting som gjorde halsbrannen verre.

Ting jeg måtte være forsiktig med var: Kaffe, brød, boller og annen gjærbakst, mat med mye pepper/sterkt krydder, mat med mye fett, poteter, sauser og annen tungt fordøyelig mat. Jeg måtte spise lite av gangen så ikke magesekken ble for full.

Det som lot til å være greit, var f.eks yoghurt med musli, knekkebrød, vaniljeis, salat, pasta, ris - egentlig lettfordøyelig mildt krydret mat generelt. Men lite av gangen!

Og så brukte jeg flytende gaviscon (kjøpes på apotek) innimellom, det lindret litt. Tror ikke link anbefales for gravide.

Det positive med halsbrannen var at jeg la på meg sakte de siste 3 mnd, så jeg gikk bare opp totalt 12-13 kg i begge svangerskap. Var litt bekymret fordi jeg spiste litt lite og ensidig, men det var god størrelse på begge gutta da de ble født, så det var tydeligvis tilstrekkelig :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279832-halsbrann/#findComment-2254384
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Regner med det er sånn gravid-halsbrann du har?

For meg var det lite som hjalp, dessverre, men mange ting som gjorde halsbrannen verre.

Ting jeg måtte være forsiktig med var: Kaffe, brød, boller og annen gjærbakst, mat med mye pepper/sterkt krydder, mat med mye fett, poteter, sauser og annen tungt fordøyelig mat. Jeg måtte spise lite av gangen så ikke magesekken ble for full.

Det som lot til å være greit, var f.eks yoghurt med musli, knekkebrød, vaniljeis, salat, pasta, ris - egentlig lettfordøyelig mildt krydret mat generelt. Men lite av gangen!

Og så brukte jeg flytende gaviscon (kjøpes på apotek) innimellom, det lindret litt. Tror ikke link anbefales for gravide.

Det positive med halsbrannen var at jeg la på meg sakte de siste 3 mnd, så jeg gikk bare opp totalt 12-13 kg i begge svangerskap. Var litt bekymret fordi jeg spiste litt lite og ensidig, men det var god størrelse på begge gutta da de ble født, så det var tydeligvis tilstrekkelig :-)

Lykke til!

ja er gravid halsbrann. takk for bra svar.

er ikkje noe flink med å holde fast kosthold.. men spiser en del youghurt så får håpe det hjelper meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279832-halsbrann/#findComment-2254445
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt kvitt halsbrannen min med hjelp av akupunktur. :) (I tillegg til å sove bedre, bekkenløsningen er bedre, søtsuget mindre, humøret bedre ++++)

Jeg tror Link fra apoteket kan tas. Jeg har brukt det både forrige svangerskap og denne gangen før akupunkturen, og tror jeg har sjekket det... (mye bedre enn gaviscon som smaker bodylotion)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279832-halsbrann/#findComment-2254494
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...