Gå til innhold

medikament abort,noen som vet?-dr moen

Anbefalte innlegg

kjære dr.moen

jeg er en jente på 27 år som er blitt gravid nå nylig. Da situasjon min tilsier at jeg ikke er i psykisk stand til å gå gjennom ett svangerskap akkurat nå, har jeg og samboeren min bestemt at jeg skal ta abort, har to friske barn fra før. Jeg har også diabetes som er nokså uregulert, har ikke hatt det ett år enda. Det som jeg lurer på iallefall er dette med medikament abort, og hvordan dette fungerer. Abort er ikke ett alternativ for prevensjonsmiddel for meg slik at dette vil bli første og siste gang. Det står så veldig lite om medikament abort med piller og det jeg har forstått er at det er smertefult, det kan vel ikke være så fryktelig vondt da dette må gjøres før uke ni i ett svangerskap.

kan du fortelle meg litt om dette, og evt bivirkninger med metoden?

andre som har gjort en slik abort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27984-medikament-abortnoen-som-vet-dr-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Graviditet kan avbrytes med medikamenter inntil 63 dager etter siste menstruasjon. Man får tabletter å spise som virker inn på hormonet som bevarer graviditeten og stikkpiller som åpner livmorhalsen. Da kommer det en spontan abort i gang (og det opplever jo mange kvinner en gang i livet). I de fleste tilfeller kommer alt ut, men i under 10% må man gjøre en liten utskraping i narkose. Utover smerter kan man bli kvalm og få diare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...