Gå til innhold

Den forlatte elskerinnen

Anbefalte innlegg

Gjest -ikke sant

Som pasient på en sykehus kom jeg i nær kontakt med en mannelig ansatt. Gift familiefar som har jobbet på sykehuset i en årrekke. Jeg ble betatt, like mye av mannen som omsorgen. Under permisjoner besøkte han meg og vi havnet tett omslynget i senga. Jeg var dum som trodde han ville falle for meg og forlate kona. Hadde ingen ønsker om å rive opp en familie, men tenkte at siden han var uttro kunne ikke ekteskapet være på topp. Men i det jeg endelig ble frisk og utskrevet for godt ville han ikke ha noe med meg å gjøre lengre. Bare koselige meldinger på mobilen sin. Føler meg nå utnyttet og såret...Det er så vondt å miste han at jeg griner hver eneste dag og orker ikke gjøre noe. Men om det hadde kommet ut er det jeg som hadde blitt sett på som den store stygge ulven. "Den unge fristerinnen som ikke kunne holde seg unna andres menn".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279842-den-forlatte-elskerinnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

petter smart

Blant hans familie og kolleger hadde du nok fort blitt sett på som en "stor stygg ulv", men faktum er at du ikke har gjort noe galt her. Han var i en omsorgs- og behandlerrolle ovenfor deg og skulle visst bedre enn å innlede et forhold til deg. Han er også gift, mens du er singel.

Det er vel bare å innse at han er en drittsekk det ikke er verdt å gråte en tåre for. Selv om det selvfølgelig er enklere sagt enn gjort.

Gjest helt uenig

Blant hans familie og kolleger hadde du nok fort blitt sett på som en "stor stygg ulv", men faktum er at du ikke har gjort noe galt her. Han var i en omsorgs- og behandlerrolle ovenfor deg og skulle visst bedre enn å innlede et forhold til deg. Han er også gift, mens du er singel.

Det er vel bare å innse at han er en drittsekk det ikke er verdt å gråte en tåre for. Selv om det selvfølgelig er enklere sagt enn gjort.

Petter: "men faktum er at du ikke har gjort noe galt her. "

Jeg er uenig. Begge har vært delaktige i samme handlinger. Da er det begge har gjort galt.

Galt fordi det var utroskap og tyveri av ektefelle og far.

Jeg er uenig. Begge har vært delaktige i samme handlinger. Da er det begge har gjort galt.

Jeg er helt enig med deg. Det er moralsk galt å innlede et forhold til en som er opptatt. Det er ikke utroskap, men det er galt og kritikkverdig. Og jeg tror de aller fleste som gjør dette har dårlig samvittighet og vet at det er galt.

Annonse

Gjest -ikke sant

Glem han! husk til en annen gang at gifte menn holder du deg unna! Du er med på å ødelegge en familie når du innleder forhold til sånne menn! Se framover og let heller etter en enslig snill mann som er klar for et forhold. lykke til!

Det var det jeg visste. Det er liksom jeg som blir det store stygge ulven. Akkurat som jeg har kledd meg i latex-klær og kastet meg over han straks han kom inn døren. Det spiller ingen rolle at det han som alltid har tatt initativ og at jeg også ble revet med følesesmessig. Stakkars mannen som ikke greide å holde fingrene av fatet. Sitter med en følelse av å ha blitt utnyttet og behandlet som en dritt.

Det var det jeg visste. Det er liksom jeg som blir det store stygge ulven. Akkurat som jeg har kledd meg i latex-klær og kastet meg over han straks han kom inn døren. Det spiller ingen rolle at det han som alltid har tatt initativ og at jeg også ble revet med følesesmessig. Stakkars mannen som ikke greide å holde fingrene av fatet. Sitter med en følelse av å ha blitt utnyttet og behandlet som en dritt.

Vel, hva hadde du ventet?

Når man innlater seg på slikt med en annens partner er det lett å bli brent selv også.

Det nytter faktisk ikke å være selvmedlidende, men heller gå videre. Glem han

petter smart

For det første var hun en pasient og han hennes behandler. Dette overskygger alt om hvem som tok iniativ, om de var i forhold osv.

For det andre så er det kanskje ikke snillt å innlede et forhold til en gift mann, men det er han som er gift, han som har forpliktelser ovenfor kone og barn. Hun har ikke lovet noen troskap mot noen. Det var heller ikke hun som tok iniativet.

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt her.

Gjest gravemaskinen Gunda

Jeg er helt enig med petter smart her, det er han og kun han som har gjort noe galt. Det at han har gjort en grov ulovlig handling på jobben, og bedratt sin kone vil nok de fleste se på som adskillig verre enn at du har hatt et forhold til en gift mann. Tross alt, du var single. Hans kone vil sikkert hate deg hvis dette kommer ut, men andre vil nok reagere mye mer på hans handlinger. Hvis dette kommer ut, vil du nok dessverre ikke få en masse sympati fordi du er forlatt av ham, at han ikke gikk fra sin kone og for at du har dyp kjærlighetssorg, men jeg tror ikke mange vil bli sur på deg eller se på deg som den store stygge ulven. Du har ikke gjort noe galt, det har han (til de grader). Jeg syns han har fortjent at du melder ham, tenkt om han utsetter andre sårbare pasienter for det samme!

Gjest helt uenig

For det første var hun en pasient og han hennes behandler. Dette overskygger alt om hvem som tok iniativ, om de var i forhold osv.

For det andre så er det kanskje ikke snillt å innlede et forhold til en gift mann, men det er han som er gift, han som har forpliktelser ovenfor kone og barn. Hun har ikke lovet noen troskap mot noen. Det var heller ikke hun som tok iniativet.

Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt her.

Og hvis legen jobbet på et sykehus og ble oppsagt, var det plutselig galt for henne å ha et forhold til ham? :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...