Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest vinstra

Jeg er 36 uker gravid og i natt og i dag har jeg følt meg ubehagelig uvel. Vanskelig å beskrive, for jeg er ikke direkte kvalm eller svimmel, selv om det er slik jeg likevel ville beskrive følelsen. Minner litt om slik jeg kjenner det når jeg ligger på ryggen. Nesten som om hjernen får for lite oksygen eller noe. Det er ubehagelig. Er urolig for om det påvirker forsteret. Det er værst når jeg sitter eller ligger, men jeg kjenner det stort sett hele tiden. Var på kontroll i går, og da var alt ok med blodtrykk (105/65) og urin. Har litt vann i kroppen og litt urolig hjerte. Ellers ok. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27992-uvel-i-uke-36/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å si klart hva det kan være du kjenner. Du sier at det kan minne om det vi kaller vena-cava syndrom, altså det ubehaget man får ved å ligge på ryggen. Hvis du også får det når du står, skjønner jeg godt at du blir litt usikker. Det er ikke noe vanlig problemstilling du kommer med, så jeg synes at du skal ta kontakt med din lege for en ekstra sjekk. Blodtrykket ditt er ganske lavt, og det kan tenkes at det er en sammenheng her. Har du prøvd å drikke mye væske for å sjekke om det hjelper? Kan det være en sammenheng med at det er varmt i luften og at du blir litt i heteste laget. I såfall vet man at blodtrykket synker og at man kan bli plaget med svimmelhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27992-uvel-i-uke-36/#findComment-113897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...