Gå til innhold

Etter ett og ett halvt år...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg håper inderlig du ikke mister.

Jeg hadde blødning med alle mine rundt den tiden jeg skulle ha mensen - og testet positivt.

I tillegg blødde jeg litt rundt uke 8 og rundt uke 12 med sistemann.

Bare hold deg i ro, og ikke ta sorgene på forskudd.

Får du store smerter, og voldsomme blødninger, så kan det jo tyde på en spontanabort. Er blødningen litt sparsom er det store sjanser for at du kan ta det med ro.

ostepop1365380989

Kjære deg, jeg håper inderlig du ikke mister.

Jeg hadde blødning med alle mine rundt den tiden jeg skulle ha mensen - og testet positivt.

I tillegg blødde jeg litt rundt uke 8 og rundt uke 12 med sistemann.

Bare hold deg i ro, og ikke ta sorgene på forskudd.

Får du store smerter, og voldsomme blødninger, så kan det jo tyde på en spontanabort. Er blødningen litt sparsom er det store sjanser for at du kan ta det med ro.

Ja, vi får håpe det går bra...

Jeg tenkte jeg skulle ta en ny test til uka og så bestille time hos lege for en sjekk...

Hvor tidlig går man normalt til legen?

Bør jeg dra tildligere hvis blødningen gir seg og jeg fremdeles tester positivt?

PS: Jeg blør mindre enn med normal mens!

Ja, vi får håpe det går bra...

Jeg tenkte jeg skulle ta en ny test til uka og så bestille time hos lege for en sjekk...

Hvor tidlig går man normalt til legen?

Bør jeg dra tildligere hvis blødningen gir seg og jeg fremdeles tester positivt?

PS: Jeg blør mindre enn med normal mens!

Siden du blør så lite, tror jeg du kan ta det med ro. Hvor langt er du på vei da?

Her jeg bor får man time til lege rundt uke 10-12 når man ringer.

Vær klar over at HcG, hormonet som måles i gravi-testen, synker etterhvert som du kommer lenger ut i graviditeten. Dvs. først så stiger det ett visst antall uker, før det synker igjen. Så har du kommet et stykke på vei, vil ikke en gravi-test nødvendigvis vise positivt.

fuji1365380447

Jeg blødde også nesten hver dag de første ukene av min graviditet. Noen ganger lite, noen ganger nesten like mye som en mens.

Det er ikke morsomt, men ganske vanlig. Prøv å få en tidlig ultralyd for å se om det er liv. Tror at hjertet begynner å slå i uke 7-8.

ostepop1365380989

Siden du blør så lite, tror jeg du kan ta det med ro. Hvor langt er du på vei da?

Her jeg bor får man time til lege rundt uke 10-12 når man ringer.

Vær klar over at HcG, hormonet som måles i gravi-testen, synker etterhvert som du kommer lenger ut i graviditeten. Dvs. først så stiger det ett visst antall uker, før det synker igjen. Så har du kommet et stykke på vei, vil ikke en gravi-test nødvendigvis vise positivt.

Jeg er veldig usikker, men vil tippe jeg er 3-4 uker på vei, ikke mer!

Jeg har hatt veldig uregelmessig menstruasjon så det er ikke så godt å si.

Annonse

ostepop1365380989

Jeg blødde også nesten hver dag de første ukene av min graviditet. Noen ganger lite, noen ganger nesten like mye som en mens.

Det er ikke morsomt, men ganske vanlig. Prøv å få en tidlig ultralyd for å se om det er liv. Tror at hjertet begynner å slå i uke 7-8.

Hvis jeg prøver å få en tidlig UL må jeg da til GU også nå helt i starten eller hvordan er det der?

fuji1365380447

Hvis jeg prøver å få en tidlig UL må jeg da til GU også nå helt i starten eller hvordan er det der?

Livmoren ligger for dypt til at de kan se noe utenifra så tidlig i svangerskapet.

Jeg tok ingen GU i seg selv, men ved en tidlig ultralyd så bruker de innvendig ultralyd, så du får en slags stang opp i skjeden. Ikke noe vondt, føles mindre ekkelt enn å få et spekulum opp i det aller helligste.

ostepop1365380989

Livmoren ligger for dypt til at de kan se noe utenifra så tidlig i svangerskapet.

Jeg tok ingen GU i seg selv, men ved en tidlig ultralyd så bruker de innvendig ultralyd, så du får en slags stang opp i skjeden. Ikke noe vondt, føles mindre ekkelt enn å få et spekulum opp i det aller helligste.

OK! :)

Takk for svaret!

Jeg er veldig usikker, men vil tippe jeg er 3-4 uker på vei, ikke mer!

Jeg har hatt veldig uregelmessig menstruasjon så det er ikke så godt å si.

Da er det meget mulig det er festeblødning du har nå. Jeg har hatt det med alle mine 3. Da har jeg fått en liten blødning omtrent når jeg forventet mens. Og etter 2-3 dager så har det sluttet.

Hvis du antar du er 3-4 uker på vei, så stemmer det meget godt med mine erfaringer i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...