Gjest Sunnmørsjenta Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg er en jente på 27 år, som alltid har slitt med dårlig selvtillit og redusert kvalitet på sexlivet mitt pga brystene mine. Jeg klarer ikke å få stive brystvorter, og i tillegg er området rundt selve vorten stor og bløtt. Hvis jeg fryser, blir vortene på en måte stive, men selve vorten er så liten, og når den blir "stiv", blir området rundt fullt av små nupper. De blir aldri stive når jeg har samleie, og dette har gjort at jeg alltid har forsøkt å skjule brystene mine når jeg har samleie. Det plager meg enormt, og det ødelegger veldig for samlivet mitt med min samboer at jeg aldri føler meg vel med meg selv. I tillegg fikk jeg en sønn for tre år siden, og brystene mine har blitt ganske mye slappere, pluss at de er for store i forhold til resten av kroppen min, som får meg til å føle meg tjukkere enn det jeg kanskje egentlig er; Jeg er bare 1,57 høy, og bruker c og d cup i bh størrelse. Pga av brystvortene mine ikke blir stive, klarte jeg heller ikke amme sønnen min da han ble født. Forsøkte i en måned, men måtte bare gi opp fordi jeg ble så forferdelig sår og fikk store blemmer... Gruer meg til jeg får neste barn, og den følelsen av utilstrekkelighet som mor fordi jeg ikke klarer å amme mitt eget barn...Hva kan jeg gjøre med dette? Finnes det en måte å operere brystvortene på slik at de blir stive? Jeg ønsker også mindre og fastere bryster... Dette har plaget meg hele livet, og nå orker jeg ikke gå og ha det slik lenger... håper du kan gi meg noen gode råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klem til deg Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ang. operasjon, det er mye som kan gjøres, det må du snakke med en kosmetisk kirurg om. Du kan ta direkte kontakt, eller søke via fastlegen din, hvis du mener det bør betales av det offentlige. Når det gjelder amming, så har du fått skremmende dårlig hjelp. Det er mange som har flate eller innovervente brystvorter, og dette er ingen grunn til at man ikke kan amme. Men man trenger kanskje litt (mye) mer hjelp til å lære babyen å ta skikkelig tak, suger den feil, blir det ekstra sårt. Vi er mange som har opplevd grusomme sår fordi babyen ikke blir lagt til brystet og lært å ta tak på en god måte. Mine brystvorter var som dine, men etter langvarig amming ser de helt vanlige ut. Hvis du skal ha barn senere, fortell jordmor / legen på kontrollene hav som skjedde sist, slik at du får ekstra god oppfølging etter fødselen og på helsestasjonen neste gang. Og i intim omgang er nok dine følelser for din kropp, det som er et problem, jeg antar mannen din ikke synes dine bryst er noe mindre deilige pga dette. En operasjon av både bryst og brystvorter, vil gjøre sjanen for å få til amming mye mindre. Dessuten er ikke svangerskap ideell påkjenning for bryster, spesielt ikke opererte, så det beste ville være å bruke tid til å få et bedre forhold til den kroppen du har. Kjøpe gode og lekre bh-er som du føler deg vel i både med og uten klær. og be om hjelp til ammeproblemene i god tid før neste fødsel hvis du skal ha flere barn. Så kan du heller snakke med en kirurg hvis du føler brystene er et stort problem også etter at du har fått de barna du skal ha. Men er det akutt, tar du selvsagt dette opp med legen med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2255633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg får heller ikke stive brystvorter ved sexuell opphisselse. Tror aldri jeg har tenkt over det *grubler litt* Men de blir stive om det blir kaldt. Det kan faktisk gjøre ganske vondt, og er ikke noe å ønske seg. Dersom du ønsker en brystreduksjon, så er dette et stort inngrep. Snakk med en kirurg ang. det så får du mer informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2255701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tror det er ganske vanlig at brystvortene ikke blir stive selv om man er seksuelt opphisset, dette hehøver du med andre ord ikke å bekymre deg over. Brystvorten behøver heller ikke å bli stiv når man ammer - når babyen dier skal den jo gape over langt mer enn selve brystvorten. Høres ut til at du har fått dårlig veiledning da du forsøkte å amme sist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2255713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tror ikke at dine bryster eller brystvorter er så uvanlige. Mine brystvorter er også ganske små, og blir ikke stive under seksuell opphisselse. Blir egentlig bare stive hvis jeg får gåsehud og fryser, og det er egentlig bare mest ubehagelig. Nå jeg ammet så var brystvorten heller ikke stiv. Jeg hadde såpass små brystvorter at jeg ammet med brystskjold. Det var en relativt god løsning for meg. Da fikk babyen skikkelig tak, og jeg ble ikke sår. Jeg tror at du bør lære deg å leve med de brystvortene du har. Operasjon av dem kan fort gi andre vonde bivirkninger som Raynauds of the nipple, og det er IKKE godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2255715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 5. juli 2007 Del Skrevet 5. juli 2007 Det høres for meg ut som om du opplever et lite problem som veldig stort! Først av alt, husk at verden er full av jenter som gjerne vil ha litt størrelse på brystene sine - så prøv å være glad for det! Når det gjelder brystvortene dine, så kan det hende at de er delvis innadvendte. Det kan det i så fall opereres for. Det hele vil avhenge av hvordan dette ser ut. Nærmere kommer man nok ikke dette uten en konsultasjon. Husk at ingen operasjon er uten arr og risiko, så ikke kast deg ut i kirurgien uten videre! Jeg foreslår at du tarf kontakt for time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2256599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
drajaba... Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg blir nesten litt trist når jeg leser innlegget ditt. Jeg tror du har gått deg litt vill :-( Du burde kanskje snakke med noen om dette, for det virker som om disse tankene tar litt overhånd. Jeg har heller aldri ammet mitt barn på grunn av en brystoperasjon. Jeg har ikke hatt dårlig samvittighet en dag på grunn av det. Hvorfor skal jeg plage meg selv med sånnt!!!! Javel, det hadde vært det optimale med brystmelk, men sånn ble det ikke for mitt barn. Vi har et flott liv og en flott unge uansett :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280048-hater-brystene-mine/#findComment-2267089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.