Gjest snuppeline73 Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hei:) Hva skal vi gjøre? Vi er et par i midten av 30 årene,som har vært sammen i 2 år og samboere i 1.Problemet vårt,er kommunikasjon.Han syntes det meste er vanskelig å snakke om og unngår å ta opp ting,selv om han føler at noe er galt.Jeg var litt flink til å prate,men når jeg får så dårlig respons når jeg prøver,blir det til at jeg ikke orker å ta det opp og det blir til at vi går i taushet i lang tid.(han regerer med huff,blir stille og gir meg en klem)Det blir vanskelig når man går med ting,som bare bygger seg opp,så når vi nå tok det opp for 3 gang,sa jeg at jeg kom til flytte,hvis vi ikke fant noen løsning på dette.Han blir veldig fortvilet og sier han skulle ønske han bare kunne lære seg å prate,noe jeg også ønsker:)Vi har ingen ønsker om å gå fra hverandre,er veldig glad i hverandre og jeg er ganske sikker på at vi kunne fått et mye lettere og bedre forhåld,hvi vi bare viste hvordan....Vi har også 3 barn tilsammen,og det er jo også noe som krever god kommunikasjon,sånn i forhold til at vi skal være enige om regler osv... Hva kan vi gjøre??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280094-kommunikasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
akicha Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det dere bør gjøre er å ta en telefon til familievernkontoret og legg fram problemet deres. Kanskje dere kan få hjelp av en familieterapeut der. Det er så vidt jeg vet gratis, og jeg anbefaler alle som sliter med å komme ut av et fastlåst mønster å prøve det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280094-kommunikasjon/#findComment-2255870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hei! Vi mennesker er ulike på mange måter, det er den største utfordringen i smliv, å akseptere forskjellene. Men forskjellene må ikke av den grunn brukes som en sovepute. Mange menn kommer i din manns aktegori, de synes det er vanskelig å snakke, derfor tier de heller. Men i parforhold blir det feil. For kommunikasjon er det viktigste verktøyet vi har til å forstå hverandre. 4 ord kan være like nyttige som 400. Det viktige er om man snakker åpent og tydelig, slik at det man sier er til å forstå. KOmmunikasjon kan alle lære, det er pedagogikk hvordan man skal uttrykke seg, hvordan man kan tolke hverandre også videre. Så selv om din mann synes det er vanskelig, kan han lære hvis han er motivert og vil. Har dere hørt om PREP? Det er et kurs som holdes rundt i hele landet, i regi av ulike organisasjoner. Det er et kurs for par som vil lære mer generelt om kommunikasjon og konfiktløsning. Kanskje det er noe for dere å gå på sammen. Bruk nettet og les hvor kurs holdes i deres nærhet. Ellers kan dere lese om kommunikasjon. Mange samlivsbøker inneholder mye om kommunikasjon. Jeg har to i bokhandelen. Lykke til! Når dere har så mye bra i forholdet, og helst ikke vil skille lag, da må dere jammen gjøre alt dere kan for å få det bedre sammen. Solveig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280094-kommunikasjon/#findComment-2256141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.