Gå til innhold

menopause / graviditet ?

Anbefalte innlegg

Gjest kamille38

jeg er 38 år etter samleie i mai ,fikk jeg plutselig to dager med litt brunlig blødning sparsomt ,jeg synes det var merkelig siden det var ikke som menstruasjon ,så reiste jeg til syden to uker ingen mens kom ,så kjøpte en clearbluetest på apoteket der sånn + minus test ,den viste ganske tydelig en blå strek minus i det feltet det skulle stå pluss og en veldig svak blå strek som dannet plussfeltet ,jeg pustet ut og tenkte at jeg er ikke gravid ,da jeg enda ikke har fått mensen og føler meg kvalm ,trøtt og har bekkenplager ,lurer jeg litt ,og har tenkt å ta en ny test. hva annet kan det være ? ingen i min familie har kommet i overgangsalderen så tidlig . dessuten lurer jeg på hvor tidlig en kan ta kromosontest for å se om barnet får down syndrom ? hvis jeg er gravid . og om det er nå mulig å få ta den nye testen som ikke innebærer så stort inngrep i fostervannet.? jeg har alltid hatt normale blødninger ,rikelige blødninger og jeg trodde at hvis man kom i overgangsalderen så ble blødningene større og rikeligere . men sjeldnere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280121-menopause-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta først en ny test og få avklart om du er gravid og hvor langt du evt. er på vei. Så kan du ta de andre spørsmålene hvis det er aktuelt. Du må uansett snakke med helsevesenet for å få fosterdiagnostikk, og da er det viktig hvor langt svangerskapet evt. er kommet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280121-menopause-graviditet/#findComment-2256085
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...