Gjest bluezuuilm Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg er gravid og begynner å innse at jeg er litt slapp i muskulaturen nedentil. (Bekken og skjede) Har gått litt til fysioterapeut pga vondt i øverste del av rompa/nederste del av ryggen. Der har jeg begynt å prøve øvelser der jeg skal stramme musklene og holde inn samtidig som jeg gjør noen bevegelser. Jeg får til å dra inn, men det virker som taket lett slipper, at det detter raskt tilbake. Jeg har kjøpt meg slike små metallkuler på en sexbutikk for å prøve å trene musklene med dem, men den kula lå rimelig raskt i trusa igjen.. Under samleie så klarer jeg å stramme, men ikke når han beveger penis. Jeg klarer å kutte strålen når jeg tisser. Tror kanskje jeg har blitt slappere etter at jeg ble gravid? Det er jo viktig å ha disse musklene i orden når en skal føde så jeg lurer litt på hva som er vanlig blant jenter flest, har dere kontroll? Om noen har gode og effektive tips til hvordan en kan trene for å bli sterkere så kom gjerne med det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280306-slappe-muskler-nedentil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Knip mange ganger daglig. 3 runder med 10 gjentakelser. Du trenger ikke stramme for harde livet, men litt. Hold i 6-8 sekunder hver gang. Jeg går på gruppetrening for bekkenløsningsgravide damer, og der trener vi veldig mye disse musklene, så jeg føler jeg har full kontroll. Helt naturlig at det blir litt slappere under graviditet, hadde en periode der jeg skvettet litt i trusa da jeg nøys, men nå kniper jeg hver gang jeg nyser så da går det bra. Tror ikke jeg ville lekket nå heller uten å knipe egentlig. Det er like greit å legge til seg vanen med knipeøvelser med en gang, for etter et svangerskap har du bruk for disse musklene for resten av livet, for å holde tett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280306-slappe-muskler-nedentil/#findComment-2257379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Knip mange ganger daglig. 3 runder med 10 gjentakelser. Du trenger ikke stramme for harde livet, men litt. Hold i 6-8 sekunder hver gang. Jeg går på gruppetrening for bekkenløsningsgravide damer, og der trener vi veldig mye disse musklene, så jeg føler jeg har full kontroll. Helt naturlig at det blir litt slappere under graviditet, hadde en periode der jeg skvettet litt i trusa da jeg nøys, men nå kniper jeg hver gang jeg nyser så da går det bra. Tror ikke jeg ville lekket nå heller uten å knipe egentlig. Det er like greit å legge til seg vanen med knipeøvelser med en gang, for etter et svangerskap har du bruk for disse musklene for resten av livet, for å holde tett. Denne støtter jeg. Knip hvor som helst, når som helst for å trene... Ingen kan se det på deg. Når du kjører, er i heisen, lager mat, går i trapper, særlig hopper eller bærer tungt.. Du blir slapp etter fødselen og, så å trene kan du bare venne deg til nå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280306-slappe-muskler-nedentil/#findComment-2259960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.