Maisis Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei. Mannen min ble sterilisert for to år siden og har forandret seg veldig etter det, Han er blitt sur og tverr og har sjelden lyst på sex. Jeg har trodd det var meg det var noe galt med siden han ikke har lyst på meg så ofte mer. Etter mange runder og mye mas fra meg så kom det fram at han ikke føler seg som en ordentlig mann lenger siden han ikke kan lage barn. Og mer vil han ikke si om det. Han vil ikke snakke om det i det hele tatt. Vi har barn fra før begge to og ett sammen. Han har vært den som ville sterilisere seg fordi han ikke ville ha flere barn, og det var vi begge enig i. Før hadde vi sex annenhver dag mens nå er det sjelden mer enn en gang i uka, avogtil mindre enn det. Han er "sint" fordi jeg er mer kåt enn han, og jeg er fortvilet fordi han ikke vil søke hjelp. Han har avogtil smerter i arrene etter steriliseringen når han får utløsning. Det er en kul på hver side av pungen, like under huden der inngrepet ble gjort. Jeg har prøvd å oppmuntre han på alle måter jeg kan tenke meg og er stolt over at han gjorde det og det vet han. Jeg kan også nevne at han før han ble sterilisert hadde stor sexlyst og ble sur sint hvis det gikk mer enn tre dager før vi hadde sex. Og var blid som en sol og som ingenting hadde hendt etter utløsning. Jeg er fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe mannen min. Jeg vil gjerne få tilbake mannen min som han var før steriliseringen og har tilogmed foreslått å gjøre om inngrepet. Legen som gjorde inngrepet hadde sagt at han bare kunne glemme å gjøre det om, selv om mannen min ikke hadde spurt om det. Han nekter å gå til lege eller å snakke med noen om det. Han sier det sikkert går over av seg selv. Men han blir faktisk bare værre. Jeg trenger sårt noen gode råd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280481-sterilisering-av-mann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Legen har nok rett i at det ikke er noen vits å prøve å gjøre det om, det er sjeldent vellykket. Men han bør vel ta seg en grundig prat med legen eller annet kyndig helsepersonell. Han har muligens gått inn i en depresjon etter inngrepet og trenger hjelp med dette. Fastlegen er rett sted å starte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280481-sterilisering-av-mann/#findComment-2258165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Legen har nok rett i at det ikke er noen vits å prøve å gjøre det om, det er sjeldent vellykket. Men han bør vel ta seg en grundig prat med legen eller annet kyndig helsepersonell. Han har muligens gått inn i en depresjon etter inngrepet og trenger hjelp med dette. Fastlegen er rett sted å starte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280481-sterilisering-av-mann/#findComment-2258166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei! Nei slik kan dere ikke ha det. Det leie er at mannen din er så motvillig til å kontakte legen på nytt. Kanskje han er så nedfor og skuffet at han bare vil være alene med problemet. Du vet menn er ikke som kvinner, som mer enn gjerne deler problemet sitt med andre. I første omgang tror jeg du støtter han b est ved å forstå at han synes det er så vanskelig. Ingen mann forandrer seg under press. La han bruke den tiden han trenger til å ville gjøre noe med saken selv. Jeg tror ikke du vinner frem med å gjøre dette for ham. Han vet nok hva du mener. Men som sagt prøv en ny variant: støtt ham og se om han våkner av det. Kanskje du kan sende spørsmålet til Trygve, urologen her på DOL, om han kan hjelpe. Solveig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/280481-sterilisering-av-mann/#findComment-2258317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.