Gå til innhold

Unormal blødning og smerter på venstre side

Anbefalte innlegg

Gjest SS Trondheim

Hei, Jeg er 36 år, har tre fødsler bak meg, den siste for sju år siden. Siden den gang har jeg hatt hormonspiral, noe som har fungert veldig bra for meg. Det vil si at mens har vart i to-tre dager med bare små spor. Jeg har nå hatt blødning i 16-17 dager, og er veldig urolig. Jeg var hos legen for fem dager siden og fjernet spiralen, men blødningen bare fortsetter jevnt hele tiden. I mellom styrtblør jeg. Jeg går å kjenner smerter spesielt på venstre side og fra navlen og ned. Jeg får hetebølger og blir kvalm. Magen føles oppblåst og avføringen blir løs. Hva er dette? Min lege har sendt henvisning til gynekolog, men jeg ser at det er veldig lang ventetid på gynekologisk undersøkelse/ultralyd, det ikke mulig å få hurtigere hjelp? Den 23. juli er det meningen at vi skal til Syden, men nå vet jeg ikke om jeg tør det.

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd å få en time hos en vanlig gynekolog (utenom de legene henviser til). Eller gå til legevakt dersom du blir slapp og svak etter all blødningen. Mulig de legger deg inn til sjekk? Men noen ganger så prioriterer de (gynekologene) riktig når de får henvisningen fra legen. Håper det ordner seg for deg, og at din reise kan utføres!

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med sterkere blødning etter at en spiral er fjernet, men ikke de andre plager du beskriver. Har du feber? Din lege kan henvise deg til øyeblikkelig hjelp hvor du vil få time på samme dag eller dagen etter. Jeg synes det er viktig at du får det avklart før du drar på ferie. Det kan være infeksjon, be din lege om å måle CRP som vil være forhøyer ved en infeksjon. Vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest apple1

Jeg ville prøvd å få en time hos en vanlig gynekolog (utenom de legene henviser til). Eller gå til legevakt dersom du blir slapp og svak etter all blødningen. Mulig de legger deg inn til sjekk? Men noen ganger så prioriterer de (gynekologene) riktig når de får henvisningen fra legen. Håper det ordner seg for deg, og at din reise kan utføres!

jeg tenkte også graviditet utenfor livmoren, men det er jo ikke sikker det er det, i og med du har brukt prevansjon til nå.. uansett så hadde jeg ikke ventet med å få sjekket det. Det koster litt mer å undersøke hos noen private, eks volvat, men så lenge du har en ventende ferie tur, og er bekymret, så ville jeg gjort det! Ring med det samme !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...