Gå til innhold

Trokanterbursitt

Anbefalte innlegg

Gjest Krissy49

Hei. Kvinne snart 50. Har i over et år vært sterkt plaget med smerter i låret,baksiden av rumpa og tildels nedover i leggen. Det startet med at jeg våknet om nettene av sterke smerter i låret og noen ganger på begge sider. Uavhengig av hvilken side jeg lå på. Har vært i røntgen for sjekk av hofter og alt i orden. Omsider kom legen fram til at det måtte være trokanterbursitt. Har fått to injeksjoner med kortison med en ukes mellomrom. Ble faktisk helt smertefri og har hatt noen uker uten smerter. Nå er alt tilbake til det gamle og i tillegg har jeg nå smerter døgnet rundt. Det går med en del parlagin forte for å dempe smertene,men det er jo ikke løsningen over tid.Hva vil videre behandling være siden kortison ikke har noen hjelp? Kan det være andre ting som er årsaken til smertene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280520-trokanterbursitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Noen ganger må det fere injeksjoner til før mann- eblir helt bra av en bursitt som har vart såpass lenge. Synes du bør henvises til en fysioterapeut som kan gi deg trening for korsryggen, og i tillegg tøye opp muskulaturen i setet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280520-trokanterbursitt/#findComment-2258523
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...