Gå til innhold

Hvordan komme over noe som ikke har vært

Anbefalte innlegg

Gjest håpløs lengsel

Jeg er en jente i begynnelsen av 30 åra, som har hatt en veldig god venn i 4 år. Vi har vært veldig knyttet tilhverandre. Vi har vært en form for kjærester innimellom, altså vært til sengs med hverandre.

Han har vært redd og presisert at vi kun var venner, men andre ganger så var jeg den han ville satse på, og introdusert meg til andre som den han skulle gifte seg med. Vi har snakket i telefonen nesten hver dag, siden vi bor noen mil unna hverandre. Vi planla og feriere sammen i sommer, konkret hvor vi skulle dra. Han sa han skulle komme og bo hos meg osv osv. Plutselig så fant han en dame som han skal gifte seg med sa han. Her sitter jeg med gedigen hjertesorg over noe som aldri ble noenting. Jeg er ærlig og forteller at jeg er lei meg fordi vi ikke fikk noe sammen, at jeg ikke vet hva jeg skal finne på i ferien nå.

Han sier at jeg skal være med dem på ferie. Han må jo være gal. Det er klart jeg ikke vil det, være femte hjul på vogna. Og dama hans vil sikkert ikke like det heller.

Han ringer meg fra henne, og det er så vondt. Hvordan i all verden skal jeg klare og komme over dette. Jeg har mest lyst til å sitte inne for meg selv, men truer meg ut blant folk selv om jeg ikke har noen glede av det. Er det riktig og gå ut selv om man ikke har lyst? Noen der ute har sikkert opplevd noe lignende og kan gi meg noen råd.

Veldig takknemlig for svar, jeg er helt i oppløsning.

Fortsetter under...

Når to mennesker forteller hverandre at de bare er venner, ja så er det vel det man er, og man forholder seg deretter. Dere har presisert overfor hverandre at dere _bare_ er venner, men har allikevel delt "kjæreste-greier". Det finnes bare ett resultat av dette: den ene sitter igjen med hjertesorg. Rett og slett fordi man ikke har vært helt ærlig, og da blir feil meldinger sendt.

Det du kan gjøre nå er enten å fortelle ham hvordan du egentlig har følt, eller du kan velge å innrømme feilen og gå videre i livet.

Å komme seg ut er slett ingen dårlig ide. Gi deg sjøl en sjanse!

Gjest håpløs lengsel

Når to mennesker forteller hverandre at de bare er venner, ja så er det vel det man er, og man forholder seg deretter. Dere har presisert overfor hverandre at dere _bare_ er venner, men har allikevel delt "kjæreste-greier". Det finnes bare ett resultat av dette: den ene sitter igjen med hjertesorg. Rett og slett fordi man ikke har vært helt ærlig, og da blir feil meldinger sendt.

Det du kan gjøre nå er enten å fortelle ham hvordan du egentlig har følt, eller du kan velge å innrømme feilen og gå videre i livet.

Å komme seg ut er slett ingen dårlig ide. Gi deg sjøl en sjanse!

Tusen takk for svar Ruby. Vi har vel begge sendt "dobbel message" til hverandre, og vært usikre begge to på hvor dette bar. Så når vi var mest usikre var vi bare venner, når vi var mer sikre, så så vi for oss et fremtidig forhold basert på fantasi.

Jeg får gi meg selv en sjanse som du sier, og se hva som åpenbarer seg.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du høres ut til å ha kjærlighetssorg.

Nærhet og vennskap mellom to mennesker gjennom hele 4 år forsvinner ikke som dugg for solen. Når dere i tillegg, av og til, har gått over grensen fra vennskap til intimtet og sex, med forventninger hos deg om felles fremtid, da blir det sorg, når forholdet slutter til fordel for en ny kvinne.

Prøv å finne deg selv i din nye enslige situasjon. Jobb med å finne ut hva som er mest utfordrende? Og hva er gleden og friheten ved det?

Kanskje du kan ha nytte av å lese om kjærlighetssorg og følelser. Bruk Faktasidene her på DOL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...