Gå til innhold

Hjelp meg noen!! Vær så snill!!

Anbefalte innlegg

Gjest KineCeline

Jeg har vært sammen med gutten min i et år nå, og vi har hatt en fantastisk tid sammen, helt til nå... Vi som hadde planer om forlovelse denne sommeren og alt, vi to- som to puslespillbrikker som passet helt sammen.

Han har nå den siste tiden havnet i en slags depresjon, noe som jeg tror utviklet seg fra et problem vi nylig hadde. Dette problemet er nå løst, og det gikk bra. Men så kommer denne depresjonen da..

Han føler seg så deppa, griner å vet liksom ikke hvor dette kommer fra- han har det bare vondt sier han. Dette har nå også begynt å gå utover meg.. Han sa det til moren sin, som så at han var lei seg. Han brast sammen, og kristen som hun er, mente hun at dette kunne være et kall fra Gud.

Så sitter jeg der da en kveld, med svigermor, et øyeblikk alene. Så sier hun at det virker som om kjæresten min har det bedre i kveld, og så forteller hun om dette kallet fra Gud. Jeg ble så skremt!! Det føltes nesten som om noen slapp en bombe ned i magen min! Jeg visste ikke at hun hadde prøvd å få gutten min til å tro dette. (Han sier at han ikke vet, han vil ikke påstå at det IKKE kan være det)Hun sa til meg at de hadde snakket om det sammen.

Plutselig har nå kjæresten min begynt å høre på kristen musikk, og nå frykter jeg bare at han går hen og blir med i morens miljø. At han vender seg den veien for å bli kvitt sine sorger. Jeg føler at en så sterk tro blir for mye for meg..

Jeg tror også på Gud, jeg kan be, men jeg er ikke aktiv i noe kristent miljø, slik som svigermor( og mange andre i kjæresten min's familie). Nå frykter jeg bare at jeg "mister" gutten min...:( Det er så fælt!

Hva kan jeg gjøre? Bare ta tiden til hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28099-hjelp-meg-noen-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Petrikke

Hei Kine.

Mener å ha lest at religiøse vrangforestillinger er vanlig under deperesjoner. Heldigvis er deperesjoner en sykdom som går over i de aller fleste tilfellene, og da forsvinner ofte de religiøse vrangforestillingene. Men kanskje ka det ta tid, og kanskje må han/dere få hjelp. Jeg tror forøvrig det er vanlig å vende seg til Gud i vanskelige perioder. For mange er det nok en slags trygghet å vite at det finnes en som ingenting er umulig for når en ikke fikser livet selv. Kanskje søker kjæresten et svar på hvorfor alt er vondt nå. Mitt råd er at du støtter han. Kanskje må du tåle en del kristen musikk og kirke/bedehus en stund. Litt dårlig musikk og et par timer i kjedsomhet er vell egentlig ikke så mye? Kjæresten din blir helt sikkert bra, og da tror jeg det er en god mulighet for at ting blir (gradvis) som før igjen.

Ikke gi slipp på kjærligheta, stå på! Dette går nok bra og dere kan få det fint igjen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...