Optimus prime Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, Jeg er en gutt på 25 år som har store problemer med min kjeve. Den låser seg hele tiden og jeg må alltid legges i narkose for å få den på plass igjen. Nå har jeg fått beskjed av sykehuset om narkose ikke er bra for kroppen i lengden og at jeg må gjøre noe med dette. Kjeven kan låse seg når som helst på døgnet og legen på legevakten prøver alltid å reponere den ved å gi beroliggende og smertestillende det har aldri hendt at de har klart å få dette til, jeg blir så sent videre til sykehuset hvor da lege på øre-nese-hals avd prøver igjen uten hell, så er det narkose. Siden januar i år har dette skjedd 10 ganger og jeg begynner nå å bli veldig lei. Noen ganger har jeg også veldig vondt i kjeven min slik at jeg ikke klarer å tygge maten. Har blitt henvist til Ullevål sykehus til en spessialist som har anbefalt en operasjon av kjeven, som jeg har forstod skal de fjerne litt av kjeve leddet på begge sier slik at den lett faller på plass igjen når den går ut av ledd. Har ventet nå i 5 mnd på å bli kalt inn men de har vel mye å gjøre der. Er det noen her som har hatt samme problem og tatt samme operasjon? Evt blir man kvitt smertene i kjeven etter operasjon??? Dette begynner nå å gå inn på meg, har også snakket men min fastlege om dette det virker som om de ikke vet så mye om dette i norge siden det er et sjeldent problem? Kanskje jeg kan prøve meg i utlandet?? Har også prøvd å ta avslappende når jeg er veldig sliten men det hjelper ikke, da går kjeven ut av ledd senere på dagen.......jeg kan selv merke nå ca når kjevel skal falle ut av ledd. Det begynner med vondt i nakken, kjeven blir veldig stram og smertene blir store i nakke og kjeve, bevegligheten i nakken blir veldig begrenset, ender med at jeg nesten ikke kan se til sidene uten at det gjør vondt. Og så skjer det. Etter at de får den på plass igjen så er alt tilbake til normalt en periode. Har prøvd å bruke en slik bite skinne om natten når jeg sover men det hjelper ikke. Fysioterapaut og kiropraktor hjelper litt når jeg er veldig sitv de løser opp musklene i nakken. Må jeg ha det slik resten av livet??? Jeg jobber fullt og ønsker å fortsette med det, jeg har en veldig avslappende jobb så jeg tror ikke det har noe å si. Noen her som har vært i samme situasjon jeg ønsker å bli kvitt disse plagene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/281001-kjevelux/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.