Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LisaW

Jeg er en jente på 23 år. Har hatt kjæreste nå i to tre mnd, men vi har litt problemer når det kommer til sex. Vi er begge to veldig glade i dette, men av en eller annen årsak er ikke han interessert i samleie lenger.. veldig sjelden i hvertfall.. jeg føler jo selvsagt at dette skyldes meg, spesielt i og med at det ikke er første gang jeg opplever dette i et forhold. jeg har forsøkt å konfrontere ham med det, men får bare til svar at det stort sett er han det går på, ikke meg.. at han får prestasjonsangst... men siden jeg har opplevd dette før, og er klar over mine problemer, så klarer jeg ikke å slå meg til ro med dette. Det jeg tror kan være en årsak er at jeg er overvektig, og sliter med at jeg blir alt for våt når jeg blir opphisset.. jeg har hørt at dette kan skyldes hormonforstyrrelser, men finner lite informasjon om det. Jeg sliter i tillegg også med mye sår/ blemmer rundt om på kroppen, og unormalt mye hårvekst til å være jente, spesielt plagsomt på armer og i ansiktet. Dette er noe jeg klarer å gjøre noe med, så det største problemet for min del er egentlig det at jeg blir så våt nedentil... jeg er jo utrolig glad i kjæresten min, og har ikke lyst til at dette skal ødelegge forholdet.. noe jeg føler at det gjør, i og med at vi ikke har noe særlig sex, men også fordi jeg blir gående å lure, og tenke på det.. ikke minst gående og føle meg ekkel og lite tiltrekkende.. Håper det er noen som kan svare meg, for det sliter virkelig på meg, selv om det kanskje høres fjernt ut for andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281029-hormonforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke at det er din overvekt som gjør at han ikke er interessert i sex, det pleier ikke å spille noen rolle hvis en mann først er blitt forelsket. Det at du blir våt er egentlig noe positivt, et tegn på at du har lyst til samleie. Det er ikke mye man kan gjøre for å endre det, det er som å redusere mannens ereksjon. (Samme mekanisme, at blodet samler seg, hos kvinnen med resultat at væske siver ut i skjeden). Du kan evt. legge inn en tampong under forspillet for å ta den ut rett før han trenger inn. Noen får endring i sekresjon ved bruk av p-pille. Med hensyn til dine problemer med overvekt og unormal hårvekst, kan du ha tilstanden PCOS (polycystisk ovarie syndrom) hvor det dannes for mye mannlig hormon. Snakk med din lege om det. En hormonprøve og evt. ultralyd av eggstokkene vil avsløre tilstanden. Behandlingen kan være p-pille. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281029-hormonforstyrrelser/#findComment-2261545
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...