Gjest siss1982 Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har de siste årene vært plaget av hard avføring, og det har til tider kommet blødninger fra skjeden etter jeg har vært på toalettet og "presset for hardt".. er dette normalt?? En annen ting jeg lurer på er når man slutter på nuvaring, er det normalt at mensen kommer før tiden første måned og varer langt over en uke?? Jeg begynnte samme dag som jeg fikk en svak blødning å trene på sånn vibrasjonsplate(Vibe-excel) og lurer på om disse vibrasjonene kan ha påvirkning på blødningene?? Grunnen til jeg lurer på om det kan ha en sammenheng er at jeg på dagen og ettermiddagen ikke har hatt blødning i det hele tatt, men så etter jeg har trent der og sovet en natt er det masse blod i skjeden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/281049-bl%C3%B8dning-p%C3%A5-grunn-av-trening-eller-hard-avf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Du har sannsynligvis det man betegner som ’ektopi’ på livmorhalsen hvor slimhinnen fra innsiden vokser litt ut på overflaten. Denne slimhinnen er blodrik og blør mett med påvirkning, for eksempel avføring eller samleie. Det er vanlig forekommende hos kvinner i fruktbar alder og spesielt hos de som bruker p-pille eller lign. Få din lege til å sjekke om det er slik årsak hos deg. Den første menstruasjon etter hormonprevensjon (inkl Nuvaring) vil oftere komme for sent, og vil gjerne være rikeligere. Livmoren tømmer sitt blod ut automatisk, det påvirkes ikke av ytre forhold som trening, men under fysisk aktivitet, kan blod som har samlet seg i skjeden komme ut. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/281049-bl%C3%B8dning-p%C3%A5-grunn-av-trening-eller-hard-avf%C3%B8ring/#findComment-2261711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.