Gå til innhold

Mens minst en uke forsinket, men negative tester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest haifa

Ja det er mulig å være gravid. Du kan ha hatt forsinket EL, og med andre ord teste positivt senere enn du antok - eller evt få mensen senere enn antatt.

MEn etter pilleslut tar det ofte opptil 3 måneder før sykluser stabiliserer seg. Selv ventet jeg i 4 måneder før syklusen min var normal igjen. Ta en sjekk hos legen eller gyn, som kan ta prøver og fortelle deg hvor du er i syklusen.

Lykke til.

Gjest hmmmmmmz

Det er absolutt ikke uvanlig at mensen uteblir ganske lenge etter pp-slutt.

Det er ikke noe vits i å oppsøke lege før det har gått minst 6 mnd uten mens.

Takk for svar!

Men hvordan skal jeg kunne vite når jeg skal ta test igjen da? Og når eggløsning er etc? Hm..litt forvirra nå.. For hvis det tar mange mnd før jeg får mensen så aner jeg jo ikke om jeg blir gravid og heller ikke når det er størst sjans..

Takk for svar!

Men hvordan skal jeg kunne vite når jeg skal ta test igjen da? Og når eggløsning er etc? Hm..litt forvirra nå.. For hvis det tar mange mnd før jeg får mensen så aner jeg jo ikke om jeg blir gravid og heller ikke når det er størst sjans..

Et dilemma det der jeg.

Jeg tror jeg personlig hadde satset på at jeg sannsynligvis fikk mensen før jeg ble gravid, og ikke stresset med å ta masse tester hele tiden.

For meg tok det 2 år før jeg fikk mensen igjen etter pp-slutt. Hadde vel gått konkurs om jeg skulle tatt gravi-tester hver mnd ;)

Skulle du, før du har fått mensen, få skikkelig graviditetssymptomer, så kan du selvfølgelig ta en test :)

Gjest hmmmmmmz

Et dilemma det der jeg.

Jeg tror jeg personlig hadde satset på at jeg sannsynligvis fikk mensen før jeg ble gravid, og ikke stresset med å ta masse tester hele tiden.

For meg tok det 2 år før jeg fikk mensen igjen etter pp-slutt. Hadde vel gått konkurs om jeg skulle tatt gravi-tester hver mnd ;)

Skulle du, før du har fått mensen, få skikkelig graviditetssymptomer, så kan du selvfølgelig ta en test :)

Første gang jeg var gravid ble jeg det nemlig rett etter pilleslutt..derfor kan jeg ikke så mye om det;) Men hadde symptomer hele forrige uke, og var nesten sikker på at jeg var gravid..for har bare hatt sånn følelse en gang før, og det var da jeg var gravid..murringer/lett vondt nederst i magen, trykk opp i magen når jeg setter meg, mer kviser, mer sulten og mer trøtt..Men nå de siste tre dagene har jeg ikke kjent noe.. Hadde jo mensen etter siste brettet med piller, men du mener vel neste mens igjen er den første etter pilleslutt? (for den jeg hadde blir vel som den man har før pilleslutt siden man aldri tar ordentlige piller rett etterpå..?)

Takk for svar hvertfall! Hyggelig at du tok deg tid:)

Annonse

Takk for svar!

Tror jeg bare ville tatt tida til hjelp, og hvis jeg begynte å føle meg gravid, hadde jeg testet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...