Gå til innhold

Bilde-import i Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre dagen med windows vista, og et lite spørsmål... Jeg har lenge hatt et system i bildene mine hvor jeg har en mappe for hver måned, og alle bildene nå i juli 07 har startet filnavnet med 0707, noe jeg syns er praktisk i og med at jeg da aldri får samme filnavn på to bilder, og det viser når det er tatt.

Men nå overførte jeg bilder fra kameraet til pc, og jeg fant ikke disse valgene som jeg tidligere (i XP) har gjort ved hver eneste overføring. Dvs målmappe og start på filnavn. Så nå lagde den en egen mappe som har datoen i dag som navn, og bildene heter bare 001, 002 osv.

I og med at jeg i perioder tar bilder hver dag har jeg ikke lyst til å ha en ny mappe for hver gang jeg overfører bilder... det blir altfor uoversiktlig. Hadde passet bedre hvis jeg kun brukte kameraet en gang annenhver uke, liksom.

Såh... hva gjør jeg? Bruker det windows-opplegget for overføring. (dvs ikke kameraets programvare)

Skrevet

Ja, da får jeg vel like gjerne svare sjæl da. ;)

Det er en knapp underveis i prosessen som heter noe med Alternativer, så når jeg klikka på den kunne jeg få det akkurat som jeg ville. :D :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...