Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hos meg kom kvalmen ca.10 dager etter forventa mens, og varte til veke 12. Då var det som å skru av ein bryter. Var ikkje like kvalm alle gongane. I tillegg var eg veldig trøtt. Hadde elles få plager under svangerskapa.

Takk for svar! Og så DEILIG å lese god nynorsk her inne!!

Annonse

I mitt første fullgåtte svangerskap hadde jeg omvendt kvalme (var ikke kvalm men orka ikke mat). Det kom rundt uke 5. Nå er jeg kommet til uke 10 akkurat, uten å merke noe så jeg krysser fingre for å kunne si: "i mitt andre svangerskap;aldri". :-)

(Det er jo foresten egentlig mitt tredje svangerskap, men det første endte med SA rundt uke 7, rakk å være litt småkvalm ett par uker før det ble slutt).

Med førstemann merket jeg litt uggenhet hvis jeg ikke spiste regelmessig. Det kom vel fra rundt uke 10.

Med andremann husker jeg ikke.

Med tredjemann ble jeg litt kvalm innimellom fra rundt uke 8. Med ham var Tyrkisk Pepper den beste medisinen :)

Jeg har hatt tre førstetrimestre (to barn og en spontanabort) og har aldri vært kvalm. Kunne være litt uggen (da mener jeg uspesifisert uvel, som når man bråvåkner like etter å ha sovnet og egentlig er kjempetrøtt) og ha nedsatt form om kvelden, spesielt hvis jeg var sliten. Men om morgenen var jeg like sprek som ellers.

Jeg fant tidlig ut at uggenheten økte kraftig hvis jeg drakk kaffe, så det holdt jeg meg helt unna mens jeg var gravid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...