Gjest Beth Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Jeg er sammen med en mann som fornekter seg aldri. Det har seg slik at jeg bruker en mobil for å logge meg opp mot nettet, men tror du ikke den "dusten" tar å gjemmer den slik at jeg ikke kommer meg på nettet. Hva er det han tror skal skje, at jeg skal være utro mot ham på nettet? Jeg fatter det ikke. Hvor kommer denne sjalusien fra? (har han sett "you got mail" alt for mange ganger tro?) Jeg har spurt han mange ganger, og det svaret jeg får er: du er så vakker, tålmodig og har en slik tillitsvekkende ytring at jeg er så redd for å miste deg. Jeg fatter det ikke, går det an å være så redd for å miste noen? Vi har jo trossalt vært sammen nå snart i 6 år. Skulle jeg ha stukket fra ham ville jeg ha gjort det mye tidligere, etter 6 år skal det mye til for at jeg skulle bryte dette forholdet, men hvorfor fatter ikke han det? Er det slik at mannfolk ikke forstår at ei jente investerer ikke 6 år av sitt liv, bare for å logge seg opp mot nettet for å "finne" en annen mann. I løpet av disse 6 årene har jeg aldri vært utro, ikke flørtet med en annen mann, eneste guttene jeg har snakket med er hans venner og brødre. Mine mannlige venner har jeg ikke lenger kontakt med, de bor flere hundre mil unna. Ikke er jeg en slik jente som lå med 50 stykker før jeg traff ham heller. Jeg er 27 år og har hatt sex med tre stykker inkludert ham. Jeg nekter å tro at hans sjalusi skyldes mitt utseende, men så er spørsmålet hva kan det være? Noen her som har et forslag til hva det kan være, hva gjør at en mann er sjalu før jeg gir ham grunn til å være det? Ser han virkelig på Internett som en fiende? Jeg klarer bare ikke å forstå det.. Trenger virkelig en bedre forklaring på dette, enn at du er så pen jenta mi derfor!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28126-sjalusi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rota Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Det er nok ikke ditt utseende eller din nettbruk direkte som er problemet. Jeg tror det ligger hos ham, at han ikke har stor nok selvtillitt. At han føler seg "mindre" enn deg. I hans hode tror han kanskje at du kan finne noe bedre enn ham. Så bare fortsett slik du gjør, og si til ham det du skriver her, at du hadde vel ikke investert 6 år i noe som du ikke egentlig er interessert i. At du er sammen med ham nettopp fordi du vil være sammen med HAM og ikke noen andre. "Surf sammen med ham" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28126-sjalusi/#findComment-114035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Hei! Jeg ser ikke bort i fra at din mann og kjæreste er sjalu. Slik du beskriver hans væremåte overfor deg, kan det tyde på at han strever med egen trygghet og redsel for å ikke være god nok, spesielt overfor deg. Derfor tviholder han på deg og passer til og med din mobil. Hans sjalusi kommer altså innenfra han selv, og behøver ikke å stå i logisk forhold til din trofaste atferd. Det er nettopp sjalusiens stygge vesen, at den graver grøfter hos kjæresten (hos deg) uten grunn. Kan du snakke med han om problemet? Du kan også lese en fagartikkel her på DOL, under Sex og Samliv. Artikkelen heter "Sjalusi". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28126-sjalusi/#findComment-114399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.