dione1 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hei. Er ei jente på 22 år, røyker ikke, ikke overvektig, ikke kjente hjertesykdom i familien. Jeg har siden jeg var 15 år vært plaget med ekstraslag, har aldri fått dette påvist på EKG. Men fikk fortalt at plagene mine var rimelig karakteristiske som ekstraslag. Har tatt EKG og ultralyd av hjerte da jeg var 17, samt jevnlige blodprøver. Ingenting galt å finne. I de siste 2 årene har hjerterytmen forandret seg lit, har vært lite plaget med de kjente ekstraslagene, har litt i perioder, men kan gå mange måneder uten å kjenne noe som helst. Har imidlertid oppdaget en ny urytme i hjerte som skremmer livet av meg. Har kanskje hatt 10 små og store anfall av denne typen de 2 siste årene. Anfallene utarter seg slik: jeg kjenner ubehag i hjerteregionen som er vanskelig og beskrive, enten føles det ut som om hjertet tar flere ekstraslag på ras, som om det har problemer med å komme i rytme igjen, andre ganger føles det som om hjertet slår veldig langsomt. Det er vanskelig å beskrive, men jeg kjenner hjerte veldig godt. I tillegg blir jeg nummen i hele kroppen og det kjennes ut som jeg skal besvime, blir lett og ør i hodet som et rush. Trodde først dette var panikk/angst, men er ganske sikker på at det stammer fra hjertet nå. Anfallene varer bare et par sekunder, og etter anfallene får jeg en voldsom skjelving. Av de 10-12 anfallene jeg har hatt har kun 3 av dem vart litt lengre enn de andre, men det er kanskje snakk om 10-15 sekunder, toppen, har aldri vart lenge altså. Men det sliter på psyken og jeg er redd, er dette vanlige ekstraslag, eller en annen forstyrrelse? Har snakket med legevakta flere ganger, men det er jo lite å gjøre når urytmen varer så kort, og det kan gå opptil et halvt år mellom hvert anfall. Pussig nok har jeg så og si opplevd alle anfallene i stressende perioder. Det siste, som jeg hadde idag, oppdaget jeg på jogg da jeg satt i kassen og var stresset. Men hva gjør jeg videre? Leve med det,eller? Må bare få legge til at hjertet raser ikke avgårde,så det er ikke snakk om hurtig puls, snarere ekstraslag som henger seg oppe, (flere på rad), og langsom puls. Kan det være blodtrykksfall? Alle leger jeg snakker med mener det er panikk jeg opplever når jeg blir svimmel, men det er det altså ikke, hyperventilerer ikke. Nummenheten er der plutselig, og forsvinner like fort.Hjertet arbeider tregt. Håper på raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/281270-arytmi-og-svimmelhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.