Gå til innhold

Har ikke foreldrene lidd nok. Maddie-saken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt om venninner som hadde 3 små barn på et hotellrom i oslo, mens de selv var ute å festet til kl 4 på natta.

Det gamleste barnet var 10 år og yngste 1 1/2år.

Nå er det litt forskjell på en 10-åring og en som snart fyller 4 da... 10-åringen hadde kanskje mobil og kunne nå foreldrene? Uansett er det ikke noe jeg ville gjort og jeg håper og tror at ikke mange gjør slikt heller.

Skrevet

Jeg syns at foreldrene til Maddie ikke har gjort noe galt, de fleste av oss foreldre har gjort dette....noe annet er vanskelig å tro...Grillfest hos naboen, javel vi går dit...men vi sjekker barna jevnlig....kunne like gjerne skjedd da.....spør du meg.

De fleste gjør ikke det. Håper og tror jeg.

Har aldri gått fra dem når de sover,- og slett ikke for å hygge meg på grillfest.

Gjør det faktisk sjelden nå også,- etter at de begge er over 10..og den eldste over 15.

Skrevet

Jeg syns at foreldrene til Maddie ikke har gjort noe galt, de fleste av oss foreldre har gjort dette....noe annet er vanskelig å tro...Grillfest hos naboen, javel vi går dit...men vi sjekker barna jevnlig....kunne like gjerne skjedd da.....spør du meg.

Øh, nei. Vi går aldri fra ungene når de ligger og sover. På dagtid kan de godt være hjemme alene en stund nå (de blir straks 7 og 9), men aldri mens de sover.

Skrevet

Nei, det gjør ikke de fleste jeg kjenner iallefall. Har aldri forlatt jr alene etter at han har sovnet.Aldri vært lenger unna enn på verandaen. Og i syden ville jeg aldri drømt om å gå fra ham mens han sov nei. Familieferie er familieferie og da innretter jeg meg deretter.

Gjest også en doler
Skrevet

"Gamleste"?!?!?? Herregud, hva slags karakter hadde du i norsk da??

Snål sak å henge seg opp i, i denne aktuelle diskusjonen, men men.....

Det kalles dialekt, og høres helt rett ut i den/de aktuelle dialektene.

For andre som ikke er vant med å si det høres det like teit ut som det høres for oss når søringene sier hun istedet for ho.

Skrevet

Snål sak å henge seg opp i, i denne aktuelle diskusjonen, men men.....

Det kalles dialekt, og høres helt rett ut i den/de aktuelle dialektene.

For andre som ikke er vant med å si det høres det like teit ut som det høres for oss når søringene sier hun istedet for ho.

Mulig gamleste er dialekt, men det er uansett gramatisk utkorrekt og skal ikke brukes i godt norsk skriftlig språk.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Her var det mange bedre-vitere. Jeg hadde ikke gått fra ungene på et hotellrom i syden, men de fleste jeg kjenner kunne gått til naboen når ungene sover. Bor på et byggefelt som er nytt, med bare småbarnsforeldre. I den ene gata her er det nabofester hver helg sommeren igjennom, og da kommer alle med babycallene sine.

I den gata jeg bor er det ikke noe særlig av det, men mange av naboen som sitter ute på verandaen hos de de omgås mest med om kveldene. En gang vi hadde jentefest i den andre gata, inviterte den ene mannen her i gata alle mannfolkene som satt hjemme med ungene hjem til ham på fest når ungene sov, de fleste kom, med babycall.

Må bare kommentere innslaget ditt- for du starter med å si:

"Her var det mange bedre-vitere."

Så du vet best da? ;-)

Det var bare innledningen jeg reagerte på. Klart du vet hva som foregår i ditt nabolag. Men slik er det neppe i alle nabolag. Det er budskapet.

Skrevet

Mulig gamleste er dialekt, men det er uansett gramatisk utkorrekt og skal ikke brukes i godt norsk skriftlig språk.

:-) Enig i det, men hvis du leser litt her inne vil du se at svært lite er rett skrevet, mye er på dialekt. Og det er jo forøvrig et uformelt chatteforum, der man tar opp sine problemer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...