Gå til innhold

abort - om kvinnen ikke har god nok helse

Anbefalte innlegg

Gjest Bringeus
Skrevet

Dersom en kvinne blir uventet gravid og ikke har god nok helse til å ha (flere) barn; hva mener dere kvinnen skal gjøre da?

(Det er en tenkt situasjon.)

Skrevet

Ta abort. Det er ingen skam i våre dager.

Gjest falckenstad
Skrevet

Ingen behøver bli "uventet" gravide i dag. De som har så dårlig helse at de ikke vil ha flere barn, men likevel ikke gidder ta sine forholdsregler, bør ta angrepillen så snart som mulig etterpå.

Skrevet

Ingen behøver bli "uventet" gravide i dag. De som har så dårlig helse at de ikke vil ha flere barn, men likevel ikke gidder ta sine forholdsregler, bør ta angrepillen så snart som mulig etterpå.

Nå hender det at prevensjon svikter da, den eneste prevensjonen som er 100% sikker er "Nei".

Skrevet

Abort. Det er som kjent fullt lovlig, og som andre sier ingen skam.

Jeg tok abort for mange år siden og har aldri angret på det. Dette til tross for at dette senere viste seg å bli den eneste sjansen jeg fikk, men det kunne jeg jo ikke vite da.

Gjest Bringeus
Skrevet

Ta abort. Det er ingen skam i våre dager.

Det er ingen skam, nei. Men jeg tror ikke at jeg hadde klart å ta abort selv.

Det er derfor jeg vurderer sterilisering, selv om det er dyrt. Legen mener jeg ikke bør få flere barn på grunn av at jeg sliter med en omfattende migrene, og jeg vet at han nok har rett. Vi er glade for de barna vi har, men OM jeg hadde blitt gravid igjen ville det vært en svært vanskelig situasjon. Siden vi i utgangspunktet ville ha et barn til, ville det blitt forferdelig vondt å måtte ta abort. Samtidig så må jeg tenke på meg selv.

Nå ble det for personlig her, men jeg ville nok i alle fall tenkt at det manglet en om jeg måtte ta abort.

Gjest Pinnil
Skrevet

Det er derfor jeg vurderer sterilisering, selv om det er dyrt. Legen mener jeg ikke bør få flere barn på grunn av at jeg sliter med en omfattende migrene, og jeg vet at han nok har rett. Vi er glade for de barna vi har, men OM jeg hadde blitt gravid igjen ville det vært en svært vanskelig situasjon. Siden vi i utgangspunktet ville ha et barn til, ville det blitt forferdelig vondt å måtte ta abort. Samtidig så må jeg tenke på meg selv.

Nå ble det for personlig her, men jeg ville nok i alle fall tenkt at det manglet en om jeg måtte ta abort.

Jeg synes ikke migrene er god nok grunn til å ta abort, så hadde absolutt sterilisert meg om jeg var deg. Men kan ikke mannen din sterilisere seg da? Billigere, og mye enklere.

Gjest Bringeus
Skrevet

Jeg synes ikke migrene er god nok grunn til å ta abort, så hadde absolutt sterilisert meg om jeg var deg. Men kan ikke mannen din sterilisere seg da? Billigere, og mye enklere.

Jeg tar medisiner og er plaget dager hver uke.

Han ønsker ikke å sterilisere seg, og jeg føler også det blir litt feil siden det er jeg som ikke bør få flere. Han er enda ung, og hva om....?

:-)

Skrevet

Nå hender det at prevensjon svikter da, den eneste prevensjonen som er 100% sikker er "Nei".

"Nei" er heller ikke 100% sikkert, desverre. :o

Skrevet

Få ungen og la mannen få mesteparten av arbeidet, hehe.

Skrevet

Han ønsker ikke å sterilisere seg, og jeg føler også det blir litt feil siden det er jeg som ikke bør få flere. Han er enda ung, og hva om....?

Hvis du er ung, kan det jo hende du blir bedre av migrenen etterhvert? Da ville jeg passet på med prevensjon, og ev. tatt abort hvis det skulle svikte.

Skrevet

Hun burde ha sterilisert seg.

Jeg hadde ikke tatt abort men jeg kjenner da flere som har hatt det jeg føler er legale grunner, dvs de grunnene jeg synes er helt greie.

Jeg er for selvbestemt abort, men jeg må innrømme at jeg får litt kjipe tanker innimellom og tenker på prevensjon og sterilisering. Jeg sier det ikke høyt da, men tenker det og svarer hva jeg mener hvis folk spør

Skrevet

Da hadde jeg sterilisert meg ja. Men mener du virkelig at migrene er god nok grunn til abort?

Pass på prevensjonen da, det finner jo mye bra så et eller annet kan du jo sikkert bruke.

Skrevet

Det vil være et av de tilfellene jeg godt forstår det hvis hun velger abort.

Skrevet

Nå er det faktisk ingen prevensjonsmidler som er 100% sikre.

Skrevet

I såfall hadde jeg ikke tatt abort, hvis jeg hadde visst jeg ville tenke det var en som manglet.

Skrevet

Det kan jo hende du kan bli bedre senere, eller at de finner bedre medisiner. Jeg ville ikke sterilisert meg var jeg deg.

Gjest Bringeus
Skrevet

Da hadde jeg sterilisert meg ja. Men mener du virkelig at migrene er god nok grunn til abort?

Pass på prevensjonen da, det finner jo mye bra så et eller annet kan du jo sikkert bruke.

Det er fordi migrenen tar så mange dager og så mye tid, og da ville jeg ikke klart å ta meg av en liten i tillegg til de to vi har. Så måtte mannen min ha vært mer hjemme for å hjelpe, men siden jeg tar tabletter hver uke ville ikke det gått.

Jeg trenger å slappe av innimellom og ikke ha det så travelt, men det er ikke så lett når vi har barn.

Jeg mener vi kunne klart det, men legen sier nei. Jeg forstår det også, men alikevel.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...