Gå til innhold

abort - om kvinnen ikke har god nok helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen skam, nei. Men jeg tror ikke at jeg hadde klart å ta abort selv.

Det er derfor jeg vurderer sterilisering, selv om det er dyrt. Legen mener jeg ikke bør få flere barn på grunn av at jeg sliter med en omfattende migrene, og jeg vet at han nok har rett. Vi er glade for de barna vi har, men OM jeg hadde blitt gravid igjen ville det vært en svært vanskelig situasjon. Siden vi i utgangspunktet ville ha et barn til, ville det blitt forferdelig vondt å måtte ta abort. Samtidig så må jeg tenke på meg selv.

Nå ble det for personlig her, men jeg ville nok i alle fall tenkt at det manglet en om jeg måtte ta abort.

Hvis legen mener du ikke bør få flere barn så få ham til å søke for deg om du kan få det dekket av det offentlige. Det fikk jeg, riktignok av andre medisinske grunner enn migrene.

Skrevet

Det er fordi migrenen tar så mange dager og så mye tid, og da ville jeg ikke klart å ta meg av en liten i tillegg til de to vi har. Så måtte mannen min ha vært mer hjemme for å hjelpe, men siden jeg tar tabletter hver uke ville ikke det gått.

Jeg trenger å slappe av innimellom og ikke ha det så travelt, men det er ikke så lett når vi har barn.

Jeg mener vi kunne klart det, men legen sier nei. Jeg forstår det også, men alikevel.....

Jeg skal ikke si så mye jeg altså som trumfet meg til tre. Egentlig burde jeg vel vært fornøyd med de to jeg hadde. Og jeg turte ikke ta det opp med legen min engang, vi var hos en annen lege.

Og jeg hadde sterilisert meg fordi jeg mente at to var nok, men så fikk jeg så voldsomt lyst på en til.

Gjest Bringeus
Skrevet

Jeg skal ikke si så mye jeg altså som trumfet meg til tre. Egentlig burde jeg vel vært fornøyd med de to jeg hadde. Og jeg turte ikke ta det opp med legen min engang, vi var hos en annen lege.

Og jeg hadde sterilisert meg fordi jeg mente at to var nok, men så fikk jeg så voldsomt lyst på en til.

Var det mange år etter at nummer to var født?

Gjest Bringeus
Skrevet

Hvis legen mener du ikke bør få flere barn så få ham til å søke for deg om du kan få det dekket av det offentlige. Det fikk jeg, riktignok av andre medisinske grunner enn migrene.

Jeg spurte, men han mente at det var så vanskelig å få det dekket. Jeg har selv ikke penger til operasjonen nå, men jeg må vurdere det.

Jeg har også problemer med bekken, men det er migrenen som styrer livet mitt og ødelegger alt.

Vet du forresten hvordan jeg kan finne ut om det er en lege som har ekstra kunnskaper om f.eks. migrene? Legen min har på en måte gitt meg opp, men jeg MÅ bli bedre.

Skrevet

Jeg spurte, men han mente at det var så vanskelig å få det dekket. Jeg har selv ikke penger til operasjonen nå, men jeg må vurdere det.

Jeg har også problemer med bekken, men det er migrenen som styrer livet mitt og ødelegger alt.

Vet du forresten hvordan jeg kan finne ut om det er en lege som har ekstra kunnskaper om f.eks. migrene? Legen min har på en måte gitt meg opp, men jeg MÅ bli bedre.

Sorry, når det gjelder migrene er jeg helt blank.

Greit at det kan være vanskelig å få det dekket, men det koster da ingenting å søke?! Jeg hadde purret på legen en gang til.

Skrevet

Var det mange år etter at nummer to var født?

11 år :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...