Gå til innhold

fyll til marsipankake

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Banan, pisket krem og bringebærsyltetøy :o)

Er godt med valnøtter i også om alle tåler det. Eller ferskenbiter.

Gjest Timiti
Skrevet

Et lag med pisket krem og bringebærsyletøy. Et lag med pisket krem og banan (most).

Gjest melmøll
Skrevet

Et lag med pisket krem og bringebærsyletøy. Et lag med pisket krem og banan (most).

banan er godt, men blir den ikke brun?

Gjest melmøll
Skrevet

blander du syltetøyet i kremen før du smører på, eller smører du på syltetøy og så krem?

Gjest Timiti
Skrevet

banan er godt, men blir den ikke brun?

Blir ikke brun om kaka står kaldt. Dessuten skjules det jo av kremen.

Skrevet

Hvis de tåler marsipan tåler de vel nøtter generelt? Altså...marsipan er jo ikke noe for nøtteallergikere...

Men: ikke alle liker most banan...

Vaniljekrem og jordbær er godt i kake

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg bruker:

Bringebærsyltetøy blanda i krem.

Krokan, bringebærsyltetøy og fersken blanda i krem.

Eitt lag aprikoskompott i krem og eitt lag vanilje el- romkrem.

Eitt lag most banan i vanilje/krem, eitt lag marengs + eit strøk smelta sjokolade + vanilje/krem

Skrevet

Vaniljekrem, valnøtter og bringerbærsyltøy hvis det er til minstemann eller meg. Vanlig krem med bringbærsyltetøy og banan hvis det er til de to største.

Skrevet

Vaniljekrem, valnøtter og bringerbærsyltøy hvis det er til minstemann eller meg. Vanlig krem med bringbærsyltetøy og banan hvis det er til de to største.

Du og minsten får godkjent. ;)

Skrevet

Du og minsten får godkjent. ;)

Ja, kan du skjønne at de store ikke liker slik kake? Utrolig, det som er så godt.

Skrevet

Ja, kan du skjønne at de store ikke liker slik kake? Utrolig, det som er så godt.

Skjønner ikke hva det er som gjør banan så populært i kremkaker.. Egentlig er jeg mest glad i en variant søstra mi pleier å diske opp med, hun bruker frosne, usukrede bær og vaniljekrem. Bærene legges rett på bunnen, slik at når de tiner dynker de samtidig kaka. Selve kakebunnen og vaniljekremen pluss vanlig krem gjør jo smaken mer enn søt nok uten at man må kjøre på med banan eller ananas i lake eller hva nå enn folk tyr til. ;)

Skrevet

Hvis de tåler marsipan tåler de vel nøtter generelt? Altså...marsipan er jo ikke noe for nøtteallergikere...

Min mor er nøtteallergiker men tåler greit mandler. Tror ikke mandler er så slemt for allergikere generelt.

Skrevet

Til marsipankake synes jeg det er krem og syltetøy som hører hjemme, bringebærsyltetøy.

Hvis du mener vanlig bløtkake; krem og annanas.

Eventuelt friske/frosne opptinte bær.

Skrevet

Skjønner ikke hva det er som gjør banan så populært i kremkaker.. Egentlig er jeg mest glad i en variant søstra mi pleier å diske opp med, hun bruker frosne, usukrede bær og vaniljekrem. Bærene legges rett på bunnen, slik at når de tiner dynker de samtidig kaka. Selve kakebunnen og vaniljekremen pluss vanlig krem gjør jo smaken mer enn søt nok uten at man må kjøre på med banan eller ananas i lake eller hva nå enn folk tyr til. ;)

Vaniljekrem er da langt søtere enn annanas og banan.

Skrevet

Eg bruker:

Bringebærsyltetøy blanda i krem.

Krokan, bringebærsyltetøy og fersken blanda i krem.

Eitt lag aprikoskompott i krem og eitt lag vanilje el- romkrem.

Eitt lag most banan i vanilje/krem, eitt lag marengs + eit strøk smelta sjokolade + vanilje/krem

Litt av en kake! :-)

Skrevet

Mandler er ikke det samme som nøtter. :-)

Skrevet

Vaniljekrem er da langt søtere enn annanas og banan.

Ja, det er jo det jeg sier - skjønner ikke pointet med å ha banan i _tillegg_. :)

Skrevet

Den kaka hørtes god ut da :o)

Ikke snakk om ananas da og at folk dynker bunnen med laken :oO. Da er det bedre med banan og rosa bringebærkrem selv om jeg ikke er så glad i det heller.

Og i gamle dager brukte alle fruktcoctail. Fysj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...