Gå til innhold

Behandling for trang forhud

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøsmann22

Hei Jeg hadde noe som kan minne om en betennelse i forhuden etter å ha blitt ferdig med en penecilin kur for nesten et halvt år siden. Forhuden ble rød og hovnet opp, hvilket gjorde den trangere og det gjorde vondt å trekke den tilbake. Det gikk over av seg selv etter ca en uke, men jeg har med gjevne mellomrom har slitt med sår forhud i ettertid. Særlig etter onanering/samleie. Jeg har ikke ved noen av tilfellene, i tillegg til den første, slitt med noen form for væske som har kommet ut. I det siste har det også dannet seg noe som virker som en ring rundt penis på forhuden. Denne ringen er det absolutt trangeste på forhuden, og har ikke en konstant vidde/diameter. Noen ganger er den trang, andre ikke. Selve ringen er ikke rød og sår, det gjelder kun området som er ytters på forhuden, ved tuppen av penis. Kan det hjelpe med en cortison krem (eller annen form for krem/salve), eller må kirurgisk inngrepen til? Vil ikke omskjæres, så lurer derfor på hvordan et inngrepen for å forstørre forhuden vil foregå!? Jeg overlever slik det er nå, men ser helst problemet løst=) På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281468-behandling-for-trang-forhud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Dette med trand forhud er en plage som kan utvikle seg som følge av forkjellige greunnlidelser. Det er mulig at smøring med salver, bl. a. med cortikosteroid innhold kan hjelpe, men i mange tilfelle gjør ikke det. Det er greit at i det nåværende tidspunk kan du leve med det, men i noen tilfeller kan det bli mer uttalt og dat er det ikke så greitt. Den sikreste løsningen er kirurgi. Det er en ganske enkel sak, selv om det høres drastisk ut. Det man gjør at man rett og slet spalter den trange stive ringen. Resultatet er i de alle fleste tilfelle kjempegreit. Selve kirurgien foregår med bedøvelse og du kjenner ikke noe. Det har ikke noe med omskjæring å gjøre. For å vurdere om det er nødvendig eller om det finnes alternative løsninger bør du få undersøkt dette hos en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...