Gå til innhold

Er det noen her som jobber i psykiatri og har ..

Anbefalte innlegg

Gjest larsens
Skrevet

slitt selv med psykiske problemer? bare lurer fordi jeg har opplevd at folk som har vært rusmissbrukere ofte utdanner seg innen den bransjen fordi de vet hvordan det er. Lurer også på hvoran folk opplever å jobbe med slikt, når de selv har hatt problemer om problmene kan bli forsterket igjen eller?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg har brukt narkotika i helgene fra jeg var 18 til 26 år. Jeg har hatt noen pauser, men brukt mye til og fra. Jeg har brukt tunge stoffer og slitt psykisk på grunn av dette. Jeg er utdannet barnevernpedagog nå og har jobbet med mye forskjellig innen feltet. Jeg merker at det å jobbe med ungdom og rusproblemer blir for "nært" for meg. Jeg kan og vet alt om det og har lyst til å si det, snakke om det. Men ingen vet jo at jeg har brukt såpass mye og tung rus som jeg har. Ingen tror det om meg. Jeg føler fortsatt et sug når det snakkes om rus og for meg er det best å holde meg unna jobber som handler om dette.

Jeg jobber nå med noe annet innen feltet og det går kjempefint. Men det går fint ann å jobbe med det en selv har følt på kroppen. Det kommer vel bare ann på hvor godt det er bearbeidet.

Gjest larsens
Skrevet

Jeg har brukt narkotika i helgene fra jeg var 18 til 26 år. Jeg har hatt noen pauser, men brukt mye til og fra. Jeg har brukt tunge stoffer og slitt psykisk på grunn av dette. Jeg er utdannet barnevernpedagog nå og har jobbet med mye forskjellig innen feltet. Jeg merker at det å jobbe med ungdom og rusproblemer blir for "nært" for meg. Jeg kan og vet alt om det og har lyst til å si det, snakke om det. Men ingen vet jo at jeg har brukt såpass mye og tung rus som jeg har. Ingen tror det om meg. Jeg føler fortsatt et sug når det snakkes om rus og for meg er det best å holde meg unna jobber som handler om dette.

Jeg jobber nå med noe annet innen feltet og det går kjempefint. Men det går fint ann å jobbe med det en selv har følt på kroppen. Det kommer vel bare ann på hvor godt det er bearbeidet.

Takk for at du delere tankene dine, flott.

Skrevet

Mange av pasientene innlagt på psykiatrisk, spesielt de med personlinghets forstyrrelser, ønsker å utdanne seg innenfor psykiatri fordi de har vært innenfor systemet så lenge og ikke vet noe annet. Dessverre så er tendensen at de aldri klarer å utføre en utdannelse som man trenger for å jobbe innenfor psykiatri. Så jeg tror ikke det er mange som jobber innenfor psykiatri som har psykiske problemer selv. Er selvsagt sikkert noen. Svært få der jeg jobber.

Gjest bipolar II-diagnose
Skrevet

De aller fleste av oss har slitt litt psykisk, i større eller mindre grad. Om du tenker på de som har store psykiske problemer og tyngre diagnoser, vil jeg ikke tro det er så mange som jobber innen psykiatrien. Men det finnes garantert fagpersoner innen psykatrien som har slitt litt en eller annen gang i løpet av livet.

Om du kunne tenke deg å jobbe innen dette fagfeltet så vurder problemene dine (om de fortsatt påvirker livet ditt) realistisk i forhold til hvor tungt dette yrket kan være. I tillegg bør du vurdere om du vil jobbe med f.eks rus om du har vært rusavhengig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...