Gå til innhold

Er det noen her som jobber i psykiatri og har ..

Anbefalte innlegg

Gjest larsens
Skrevet

slitt selv med psykiske problemer? bare lurer fordi jeg har opplevd at folk som har vært rusmissbrukere ofte utdanner seg innen den bransjen fordi de vet hvordan det er. Lurer også på hvoran folk opplever å jobbe med slikt, når de selv har hatt problemer om problmene kan bli forsterket igjen eller?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Jeg har brukt narkotika i helgene fra jeg var 18 til 26 år. Jeg har hatt noen pauser, men brukt mye til og fra. Jeg har brukt tunge stoffer og slitt psykisk på grunn av dette. Jeg er utdannet barnevernpedagog nå og har jobbet med mye forskjellig innen feltet. Jeg merker at det å jobbe med ungdom og rusproblemer blir for "nært" for meg. Jeg kan og vet alt om det og har lyst til å si det, snakke om det. Men ingen vet jo at jeg har brukt såpass mye og tung rus som jeg har. Ingen tror det om meg. Jeg føler fortsatt et sug når det snakkes om rus og for meg er det best å holde meg unna jobber som handler om dette.

Jeg jobber nå med noe annet innen feltet og det går kjempefint. Men det går fint ann å jobbe med det en selv har følt på kroppen. Det kommer vel bare ann på hvor godt det er bearbeidet.

Gjest larsens
Skrevet

Jeg har brukt narkotika i helgene fra jeg var 18 til 26 år. Jeg har hatt noen pauser, men brukt mye til og fra. Jeg har brukt tunge stoffer og slitt psykisk på grunn av dette. Jeg er utdannet barnevernpedagog nå og har jobbet med mye forskjellig innen feltet. Jeg merker at det å jobbe med ungdom og rusproblemer blir for "nært" for meg. Jeg kan og vet alt om det og har lyst til å si det, snakke om det. Men ingen vet jo at jeg har brukt såpass mye og tung rus som jeg har. Ingen tror det om meg. Jeg føler fortsatt et sug når det snakkes om rus og for meg er det best å holde meg unna jobber som handler om dette.