Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-11258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-12362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-13466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-14570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-15674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-16778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-17882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-18986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trampoline Skrevet 22. august 2000 Del Skrevet 22. august 2000 hei! Først vil jeg takke legene her for en kjempefin tjeneste!!!, og ikke minst for klare og greie tilbakemeldinger på spm. som blir stilt, tusen takk!! ) ++ Jeg ha et spm. vedr. Bronkitt. Jeg har i flere uker slitt med stygg hoste, piping i brystet utmatelse +++, men for å gjøre en lang historie kort, så viser det seg at jeg har fått noe som legen kalte kronisk Bronkitt , har fått noe som heter Seretide Diskus 50/100 (innhalator). Jeg kan ikke si at jeg er ikke røyker, men røyker ikke mye, og har aldrig gjort det (ca. 10 sigaretter i mnd), kan dette ha ført til at jeg nå har fått dette?, jeg begynte i ny jobb for ca. ett år siden , i et lokale som det er veldig mye trekk (kald luft), jeg har aldrig tidligere hatt plager som dette, men i det siste året har jeg omtrent ikke vært annet enn forkjølet, kan denne trekken ha ført til at jeg nå har fått denne bronkitten tro? Taknemlig for svar ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-20090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 23. august 2000 Del Skrevet 23. august 2000 Til trampoline vedr. bronkitt. Astmasymptomer og symptomer på kronisk bronkitt som følge av langvarig røyking kan arte seg likt; tung pust, piping, økt slimhoste. Synes det høres riktig ut at du får inhalasjonsmedisin fremfor antibiotika; sistnevnte gies altfor ofte til de med kronisk bronkitt. Pusteprøver kan gjøres for å skille astma og kronisk bronkitt og forstadier til emfysem, som er varig skade av lungevevet. Uansett årsak vil du hjelpe deg selv svært mye ved å kutte ut røyken; dette vil ha mye mer å si for deg og lungene dine for fremtiden enn all mulig medisin og eventuell trekk på jobben. Røyking vil bidra til at lette forkjølelser lettere setter seg dypere og irriterer bronkiene.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2817-bronkitt-spm-til-legen/#findComment-20246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.