Gå til innhold

Hadde du tatt med mat på fjelltur?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har ikke lest den, men jeg har lest "Enke for et år" og "Til jeg finner deg" av Irwing. Begge er skikkelige mursteiner, og veldig bra bøker:-)

Det tar såå lang tid å få lest ferdig "Til jeg finner deg". Jeg har lånt den på biblioteket to ganger.Første gang leste jeg frem til side 250 ca. Andre gang fra 251 - 500. Og nå skal jeg låne den en siste gang for å lese den ut. Må ha litt pause mellom hver gang.. Hehe.

Jeg har lest flere tykke bøker, men denne tok det tid å komme gjennom :o)

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

35

• cathlin

12

• Bookworm

8

• Atene

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har et tips ang bøker, men det er kanskje for sent for deg nå. (Evt kan du gå på bibliotekte å låne en lydbok før du drar.)

Det går an å kjøpe mp3-filer av bøker på nett. Da trenger du bare å bære på mp3-spilleren. Her er Stieg Larsson-bøker:

http://www.lydbokforlaget.no/katalog/boker/krim/9788242122599.html

Om du har en lydbok kan du rippe den til mp3-format. Her er litt tips til hvordan du gjør det:

http://www.bookcrossing.com/forum/31/4567285

På noen av hyttene ligger det bøker og blader så du finner nok noe å lese uansett. Eller så kan du spille kort sammen med noen. :D Det er -alltid- kortstokker på hyttene. :D

Jeg har nettopp vært på hytte-til-hytte tur selv og vi hadde med litt ferdigoppskjært brød, knekkebrød, tubeost, kjeks, sjokolade og nøtter. Vi hadde kun kald drikke med, men vi hadde kun korte pauser så det gikk greit. Vi var to så vi delte på vekten.

Jeg holdt på å glemme å ta medsolbriller, så det må jeg minne deg på. Særlig om du skal gå over breer/snø. Der vi gikk var det enormt med fluer/mygg, så jeg hadde med et silkesjal som jeg bandt foran nese og munn. Det skulle egentlig brukes på hodet, men det kom godt med mot fluene.

Ellers tok jeg med ekstra par ullsokker, lett innetøy til man kommer frem på hytta, ekstra t-skjorte til pausene for ikke å fryse, regntøy, hansker og lue, kamera, slippers' eller sandaler, ullundertøy, vindtett tynn jakke, silkelakenpose, undertøy, håndkle og vaskeklut, toalettsaker, våtservietter, førstehjelpssaker, kart og kompass.Tror det var det. Syns ikke sekken min var spesielt tung. Buksa jeg gikk i kunne rulles opp til shorts om nødvendig, i tillegg til at den var noenlunde vind- og vanntett.

Takk for gode tips:-)

Har dessverre ikke mp3 spiller, men kan legge inn en del på mobilen bare jeg finner datakabelen...

Bra at du minnet meg på det med insekter, tror jeg skal ta med en sånn greie til å ha over hodet dersom det blir ille.

Skrevet

*puh* du er alt, alt for aktiv ;-))

Ha en toppers tur, trim litt for meg også ;-)))

Skal tenke på deg når jeg balanserer på glatte steiner over en elv og blir våt ...*s*

Skrevet

Skal tenke på deg når jeg balanserer på glatte steiner over en elv og blir våt ...*s*

Høres bra ut ;-))

Skrevet

Det tar såå lang tid å få lest ferdig "Til jeg finner deg". Jeg har lånt den på biblioteket to ganger.Første gang leste jeg frem til side 250 ca. Andre gang fra 251 - 500. Og nå skal jeg låne den en siste gang for å lese den ut. Må ha litt pause mellom hver gang.. Hehe.

Jeg har lest flere tykke bøker, men denne tok det tid å komme gjennom :o)

Jada, den tok litt tid å komme igjennom, men jeg tror det var nettopp derfor den gjorde såpass inntrykk på meg. Fordi jeg "hadde den med meg" over så langt tid, og ble kjent med personene...

Gjest prust
Skrevet

Lurer på om ikke du har vært med i samme bokklubb som meg. :-)

Lurer på om det var Bokklubben nye bøker den het?

Nå er jeg ikke medlem noe sted. Kjøper heller eksakt de bøkene jeg ønsker, eller låner dem på biblioteket!

Skrevet

Jeg ryddet i bokhylla mi i kveld, og fant en del uleste bøker, fra den gangen jeg var med i bokklubb oig stadig glemte å avbestille!

Bl.a. et par av John le Carré, "Jadekatten" av Susanne Brøgger, "De gales hus" av Karin Fossum, "sirkusdirektørens datter" av Jostein Gaarder, "Kysset" av Kathrin Harrison, osv...

Er noen av disse å anbefale?

"Sirkusdirektørens datter" er magisk :-)

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt med bok. Reserveproviant ville jeg droppet annet enn litt snack til gåturene eller hvis dere går dere bort, "bank i bordet".

God tur! Jeg er litt misunnelig... :-)

Skrevet

Jeg ville tatt med liten termos, siden jeg drikker minimalt med kaffe og varme drikker om sommeren, men nok av plastflasker til vann.

Skrevet

Rekorden ble satt av en jeg var på tur med, som omhyggelig klippet det antallet p-piller hun trengte ut av brettet og la igjen resten.

*lol*

Jeg husker da jeg var ivrig speider. Før vi skulle ut og gå gikk lederen gjennom sekken vår for å sjekke at vi ikke hadde tatt med for mye. Jeg hadde tatt med et gresstrå for mye...

Gjest prust
Skrevet

"Sirkusdirektørens datter" er magisk :-)

Spennende beskrivelse! Da setter jeg den også opp på lista over lesverdige bøker :-)

Skrevet

Egentlig enig med deg - men det koster mye mer skikkelige bøker, så innimellom kjøper jeg pocketbøker. Greit nok, men lesegleden er enda større med stive permer.

Gled deg til de to siste!

Jeg kjøper omtrent ikke skjønnlitteratur (har jo full tilgang på jobben), men Harry Potter-bøkene måtte vi ha i heimen! :o) Og da var det ikke snakk om paperbackutgavene nei! Men vi var så heldige at vi har fått tak i 1,2,3 og 5 på salg til 69,- pr. stk og nr. 4 til kr. 139,- - alle pent innbundet med stivperm. :o) *Fornøyd*

Poden (snart 9 år) begynte på den første i sommer og nå har han kommet til bok nr. 4! Så vi må vel sloss om hvem som får lese nr. 7 først når det lir mot jul... ;o)

Skrevet

Jeg ville tatt med litt reserveproviant; nøtteblanding og rett i koppen. Jeg ville tatt med 0.5 liters termos eller et lett kokeapparat + en kjele, jeg tror vårt kokeapparat veier mindre enn termosen.

Vektsparingstips:

Sjampo trenger du ikke, ingen er fine på håret på fjellet. Klipp av håndtaket på tannbørsten. Ta med kam og ikke hårbørste. Riv av permene på boken og ta den i en brødpose. Evt. dropp boken og legg inn musikk på mobilen.

Myggmiddel: MyggA myggmelk er absolutt best! Testet av en gjeng på 10 personer på finnmarksvidda :-) Riktignok er flasken av glass, men den kan fylles over i en tom deo-roll-on av plast.

Skrevet

Jeg ville tatt med litt reserveproviant; nøtteblanding og rett i koppen. Jeg ville tatt med 0.5 liters termos eller et lett kokeapparat + en kjele, jeg tror vårt kokeapparat veier mindre enn termosen.

Vektsparingstips:

Sjampo trenger du ikke, ingen er fine på håret på fjellet. Klipp av håndtaket på tannbørsten. Ta med kam og ikke hårbørste. Riv av permene på boken og ta den i en brødpose. Evt. dropp boken og legg inn musikk på mobilen.

Myggmiddel: MyggA myggmelk er absolutt best! Testet av en gjeng på 10 personer på finnmarksvidda :-) Riktignok er flasken av glass, men den kan fylles over i en tom deo-roll-on av plast.

''Riv av permene på boken og ta den i en brødpose''

Ææææææææ! *Hyperventilerer*

Skrevet

''Riv av permene på boken og ta den i en brødpose''

Ææææææææ! *Hyperventilerer*

Er man vektfanatiker, så er man det.

Alternativet nevnt under her er jo å rive ut sidene og bruke dem som dopapir ettersom de blir lest, jeg vet ikke hva som er verst, jeg.....

Skrevet

Er man vektfanatiker, så er man det.

Alternativet nevnt under her er jo å rive ut sidene og bruke dem som dopapir ettersom de blir lest, jeg vet ikke hva som er verst, jeg.....

''Alternativet nevnt under her er jo å rive ut sidene og bruke dem som dopapir ettersom de blir lest, jeg vet ikke hva som er verst, jeg.....''

*Bryter sammen i krampegråt*

Skrevet

Du er tilgitt:-)

Synes egentlig at forslaget sto i stil til min innrømmelse av å ha veid opp passende mengde shampo...*s*

Når jeg tenker meg om er jo håret med på å isolere også. Så da vil det lønne seg:-)

*opphengt i praktisk tenkning*

Skrevet

''Alternativet nevnt under her er jo å rive ut sidene og bruke dem som dopapir ettersom de blir lest, jeg vet ikke hva som er verst, jeg.....''

*Bryter sammen i krampegråt*

hehe

Skrevet

Når jeg tenker meg om er jo håret med på å isolere også. Så da vil det lønne seg:-)

*opphengt i praktisk tenkning*

Jeg trengte all den isolasjon jeg kunne få! Brukte vinterlue hele uka :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Vektsparingstips:

Det var jo snakk om en paperback-bok - hvor mye kan permene da veie?

Synes du tar helt av her :-). Viktigere å tenke praktiske klær og flerbruk enn å kutte skaftet av tannbørsten, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...