Gå til innhold

kan jeg anmelde ham?

Anbefalte innlegg

Gjest hagavik
Skrevet

tingen er den..

jeg skulle kjøpe en delebil av en type og fikk ta den med meg hjem for å sjekke om den var verd 18000 som han ville ha for den.jeg kunne ikke sjekke den på stedet pga. værforholdene og vi ble enige om at jeg fikk ta den med.

da jeg demonterte den litt fant jeg sprekker i motoren og dermed falt interessen for den da det var motoren jeg ville ha.

bilen er kondemnert og ellers ubrukelig,men grunnet stor motor og ellers nytt understell ville jeg se hva som kunne brukes.

jeg synntes 18000 var litt for mye å betale for den da jeg kunne få en helt lik bil for halve prisen med skilter og den var nylig godkjent.

jeg sa da at jeg kunne levere bilen tilbake igjen fordi jeg ikke lengre var intr.

da fikk jeg som svar at det kunne jeg bare prøve meg på! han skulle ha de 18000kr for bilen og leverte jeg bilen tilbake ville det bli bråk.

dette er jo en trussel er det ikke?

jeg spurte og hva han mente med det og da fikk jeg bare beskjed igjen at hvis jeg ikke betalte for meg ville det bli ett ubehagelig besøk.

men jeg ser ikke selve problemet her.

jeg vil jo ikke betale for noe jeg ikke vil ha og jeg demonterte jo litt for å se hva jeg fikk for pengene.

monterte alt på plass igjen..

men siden han har kommet med slike mld og utsagn vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. kan jeg annmelde forholdene?

vil jo ikke at det kommer folk på døren min og banker meg skvær fordi han vil ha penger for bilen han ikke vil ha tilbake..

ikke har vi skrevet noen salgsmld heller ettersom jeg ville se over den først. 18000 er mye peng og den var ikke verdt det.

hva gjør jeg?

han tvinger jo bokstaveligtalt på meg bilen!

han står på sitt,men rett skal være rett mener jeg.

mye å lese,men jeg er forvirret her!

Skrevet

Si til han at du ikke er interessert i bilen og at dere ikke hadde noen avtale om at du skulle kjøpe bilen, bare vurdere den. Si at dersom han ikke gir seg med å komme med trusler så må du vurdere å gå til politiet. Er det mer å høre fra han så gjør alvor av det.

Skrevet

Gjør som Soleil sier, hvis han ikke tar bilen tilbake uten noe mer om og menn så kontakt politiet. Kanskje er det like greit å kontakte dem på forhånd også?

Skrevet

Så lenge du ikke har skrevet under en dritt, har han ingenting han skal ha sagt

Gjest hagavik
Skrevet

Si til han at du ikke er interessert i bilen og at dere ikke hadde noen avtale om at du skulle kjøpe bilen, bare vurdere den. Si at dersom han ikke gir seg med å komme med trusler så må du vurdere å gå til politiet. Er det mer å høre fra han så gjør alvor av det.

vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at jeg ikke er intr. jeg. han ringer stadig til alle døgnets tider og spør om pengene.

utrolig plagsomt.

men hva skal jeg gjøre med bilen da? vil jo ikke ha den stående hos meg heller og vet ikke om jeg tør å legge den fra meg utenfor han heller.

vurderer å gå til politiet og be om råd i dag,men da blir vel han så forbanna og sender folk på døren min uansett.

vet jo heller ikke hvilke folk han mener han skal sende. det kan være folk det går ann å snakke med eller folk som bare kommer for å få det de vil ha.

at det fremdeles finnes slike barnslige voksne er jo helt ufattelig.

vi er begge i midten av 20årene,har unger og hele pakken.

klarte jo og å slette mld jeg har fått av han så jeg har liksom ikke noe å vise av trusler til politiet heller..*dumme meg*

Gjest hagavik
Skrevet

Så lenge du ikke har skrevet under en dritt, har han ingenting han skal ha sagt

fullt klar over det,men det er lettere sagt enn gjort når han truer meg med alt mulig.

vil jo ikke ha bråk. det er nesten som om jeg bare vilgå opp til han og gi han en leiving for tort og svie,men da blir jo jeg på lik linje som han.

vet ikke hva han tenker på engang. det er for dumt!!

får se hva det blir til utover dagen.

Gjest Signert
Skrevet

Trusler om vold er straffbart, så jeg synes absolutt at du burde gå til politiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...