Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har overtatt en liten kastrert pusejente på 4 år fra naboen rett over gata, da de må flytte pga skilsmisse.

Noen av dere som har erfaring fra å flytte en katt. Har tenkt til å holde henne inne noen dager, slik at hun blir kjent. Men hun mjauer og klager veldig, særlig om natta når hun er vant til å være inne.

Skrevet

Ikke helt lett, nei - men dere gjør lurt i å holde henne inne slik at hun skjønner hvor hjemme er.

Om naboene fremdeles bor i nærheten er det vanskeligere enn om de har flyttet. Når hun får lov til å være uten igjen er det viktig at det verken er kos eller mat å få der hun bodde før. Til gjengjeld må dere selvsagt kose ekstra mye med henne. Litt bestikkelser i form av yndlingsmaten er også lurt slik at hun forbinder dere med deilig mat og masse oppvarting.

Skrevet

Dere bør holde henne inne minst en uke, gjerne 2. Gi henne deilig mat og kos mye med henne om hun lar dere gjøre det. Gjør det i det hele tatt så attraktivt som mulig å være hos dere. :o)

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Hold henne inne, lenger enn normalt er. Til hun er trygg og "hjemme" hos dere. Det kan ta tid, fordi hun har bodd så nærme. En mnd bør være minimum i følge råd jeg har fått. I tillegg kan dere finne "godmat" hun liker ekstra godt, og pare det med en lyd som hun forbinder -bare- med den beste maten hun vet om.

Den første katten jeg hadde var ute fra dag 1, den andre som var villkatt var ute først etter 1/2 år, og ble likevel borte etter en stund. Denne har jeg lært opp til at om kvelden når jeg roper, får han alltid en dæsj av godmaten sin. Da kommer han løpende.

For den første katten koblet jeg plystring med mat, jeg kunne plystre og hun kom løpende fra laaangt unna.

Hun må forstå at det er der hun bor, katter er ulike, så dere må "se det an" i tillegg til de "standard" rutinene for når man overtar katter.

Nå er vel ikke faren så stor for at hun drar langt avsted hvis hun får gå ut da, dere kommer til å vite hvor hun befinner seg. I motsetning til å flytte med katt.

Jeg ville vært ute med henne også, "lokke" henne hjem med godbit og kos, sånn at hun finner ut hvor hun skal gå nå.

Skrevet

Da vi flyttet med katten var det bortimot umulig å holde henne innenfor. Hun fikk gå ut, og kom pent tilbake igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...