Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg må egentlig ha noe søtt på skiva om morran for å få den i meg, men min kjære har en teori om at det er sukkeret i syltetøyet som gjør at jeg ikke går ned i vekt (for å si det enkelt). Nå skal ingen beskylde ham for å være noen kostholdsekspert (langt ifra!), men han hevder at kroppen da forbrenner sukkeret i maten og så lar den fettet forbli som det er. Han spiser bare saltpålegg stort sett, som servelat, majones, kaviar, salami og leverpostei (da snakker vi om leverpostei med litt brød under, ikke omvendt...), altså mat med mye fett, men uten sukker. Og han er tynn som en strek... Er det virkelig noe i det?! Prøvde meg på kyllingpostei med gul søtpaprika i morrest og det gikk ned, men jeg fikk ikke ned mer enn en skive da, mot 2 normalt. Skal gi det en sjanse en tid fremover så får jeg se. 0 Siter
Gjest Yikes00 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Er det mye fett i leverpostei? Oi, da må jeg slutte å spise det 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 "Jeg må egentlig ha noe søtt på skiva om morran for å få den i meg" Det jeg ikke skjønner er hvorfor man på død og liv skal tvinge i seg mat om man ikke er sulten og helst ikke spise etter kl. 17.OO på ettermiddagen. Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal "kødde" med med kroppen slik. Ja, jeg vet at ekspertene sier at frokosten er det viktigste måltidet, men det kan det ikke være sundt å tvinge kroppen til noe den ikke vil? Jeg må ha mat før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove og om morgenen er jeg aldri sulten. Føler meg frisk og opplagt likevel og ikke har jeg blitt tjukk av det heller, slik det påstås at man blir. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 "Jeg må egentlig ha noe søtt på skiva om morran for å få den i meg" Det jeg ikke skjønner er hvorfor man på død og liv skal tvinge i seg mat om man ikke er sulten og helst ikke spise etter kl. 17.OO på ettermiddagen. Jeg forstår ikke helt hvorfor man skal "kødde" med med kroppen slik. Ja, jeg vet at ekspertene sier at frokosten er det viktigste måltidet, men det kan det ikke være sundt å tvinge kroppen til noe den ikke vil? Jeg må ha mat før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove og om morgenen er jeg aldri sulten. Føler meg frisk og opplagt likevel og ikke har jeg blitt tjukk av det heller, slik det påstås at man blir. Men jeg er jo sulten om morran! Det er bare det at jeg vanligvis ikke klarer salt om morran, bare søtt... 0 Siter
flowy Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg tror ikke at det spiller så veldig stor rolle egentlig. Jeg spiser syltetøy hver dag og går ned i vekt. Men det finnes jo forskjellige typer syltetøy. Noen har jo mye mindre sukker enn andre. Men når det er sagt så er jo alle forskjellige. Har du du forsøkt å regne ut kaloribehovet ditt og sammenlignet det med det du faktisk spiser? 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Jeg tror ikke at det spiller så veldig stor rolle egentlig. Jeg spiser syltetøy hver dag og går ned i vekt. Men det finnes jo forskjellige typer syltetøy. Noen har jo mye mindre sukker enn andre. Men når det er sagt så er jo alle forskjellige. Har du du forsøkt å regne ut kaloribehovet ditt og sammenlignet det med det du faktisk spiser? Jeg spiser stort sett bare hjemmelaget syltetøy, det aller meste av det man kjøper er ikke spiselig spør du meg. ) Ellers er det jo tydelig at jeg får i meg mer kalorier enn jeg har bruk for da. ( 0 Siter
Babette Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Er det mye fett i leverpostei? Oi, da må jeg slutte å spise det Det finnes en veldig god leverpostei som ineholder bare sunt fett, i serien Vita hjertegod eller godt for hjertet eller hva det nå heter. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hm, jeg tror du godt kan ha syltetøy på brødskivene om morgenen. Og så kan du jo heller ha noe annet sunt senere på dagen. 0 Siter
Gjest Yikes00 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Det finnes en veldig god leverpostei som ineholder bare sunt fett, i serien Vita hjertegod eller godt for hjertet eller hva det nå heter. Men er det mye usunt fett i vanlig leverpostei altså? Sånn at det er fetende å spise liksom, hadde for meg det var sunt jeg 0 Siter
Babette Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Men er det mye usunt fett i vanlig leverpostei altså? Sånn at det er fetende å spise liksom, hadde for meg det var sunt jeg Svaret er vel både ja og nei. Lever/innmat er jernrikt og sunt, men vanlig leverpostei inneholder en del fett. Men det finnes mager leverpostei tror jeg. Uansett blir det jo ikke så mye ut av et tynt lag på skiva. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Det finnes en veldig god leverpostei som ineholder bare sunt fett, i serien Vita hjertegod eller godt for hjertet eller hva det nå heter. Hjertegod kyllingpostei spiste jeg i morrest, god den. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Men er det mye usunt fett i vanlig leverpostei altså? Sånn at det er fetende å spise liksom, hadde for meg det var sunt jeg Om det er usunt fett i leverposteien er jeg ikke sikker på. I den fra Vita hjertegod er det sikkert sunt fett i alle fall. 0 Siter
Babette Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hjertegod kyllingpostei spiste jeg i morrest, god den. ) Ja, den er god. Når det gjelder syltetøy, finnes det mange typer med redusert sukkermengde uten at det går ut over smaken. Jeg synes appelsinmarmelade er knallgodt på grovt knekkebrød. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Ja, den er god. Når det gjelder syltetøy, finnes det mange typer med redusert sukkermengde uten at det går ut over smaken. Jeg synes appelsinmarmelade er knallgodt på grovt knekkebrød. Jeg spiser ikke kjøpesyltetøy med unntak av lett eplesyltetøy, det er godt. Alt annet smaker dritt, så det lager vi selv. 0 Siter
double Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Helt ærlig.. jeg tror ikke det har noen betydning hva en har på brødskiva. Det som betyr noe er hvor ofte en spiser, mengden mat og aller mest hva en spiser utenom måltidene. 0 Siter
selma38 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Det har nok betydning for fettforbrenningen din. Når man spiser noe søtt, øker insulunnivået i kroppen, når det er høyt bremser fettforbrenningen, og man får også lyst på mat igjen ganske raskt etterpå. Spiser man derimot leverpostei med litt brød under, får man en pangstart på dagens fettforbrenning. Dersom man spiser 100 kalorier med proteiner, bruker kroppen 25 av disse bare på å forbrenne disse 100, ergo lagrer man bare 75 kalorier. Spiser man 100 kalorier med karbohydrater bruker man ikke opp noen på selve forbrenningen. Har en kollega som har noen kilo for mye på magen, hun klarte ikke å slanke seg ved å spise lite, anbefalte henne å måle insulinnivået i kroppen. Det var ifølge legen for høyt, og hun begynte på ketolysekuren for å få dette ned på normalt nivå. Hun har nå spist dette i snart 4 uker, og kiloene har rast av henne, 7 kilo på 3,5 uker. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Det har nok betydning for fettforbrenningen din. Når man spiser noe søtt, øker insulunnivået i kroppen, når det er høyt bremser fettforbrenningen, og man får også lyst på mat igjen ganske raskt etterpå. Spiser man derimot leverpostei med litt brød under, får man en pangstart på dagens fettforbrenning. Dersom man spiser 100 kalorier med proteiner, bruker kroppen 25 av disse bare på å forbrenne disse 100, ergo lagrer man bare 75 kalorier. Spiser man 100 kalorier med karbohydrater bruker man ikke opp noen på selve forbrenningen. Har en kollega som har noen kilo for mye på magen, hun klarte ikke å slanke seg ved å spise lite, anbefalte henne å måle insulinnivået i kroppen. Det var ifølge legen for høyt, og hun begynte på ketolysekuren for å få dette ned på normalt nivå. Hun har nå spist dette i snart 4 uker, og kiloene har rast av henne, 7 kilo på 3,5 uker. Så det vil altså si at min kjære faktisk har rett!? Jøsses. ;o) Ok, da skal jeg prøve hardt å gå over på fett og salt om morgenen fremfor sukker og søtt.... Og sjekke litt om denne ketolysekuren. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Så det vil altså si at min kjære faktisk har rett!? Jøsses. ;o) Ok, da skal jeg prøve hardt å gå over på fett og salt om morgenen fremfor sukker og søtt.... Og sjekke litt om denne ketolysekuren. Jeg går også på ketolysekuren. Knall kur ) Og det går faktisk an å leve med slik mat. Selvfølgelig noen utskeielser innimellom. Jeg har nå gått ned 9.5 kg på.. hmm.. siden mai engang. Skeia ut litt innimellom så en uke eller to har det stått stille. Men jeg er kjempefornøyd. Men om du bare skal ned 3-4 kg hadde kanskje atkins eller lindberg vært mer for deg`? Les litt på www.lavkarbo.no 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg går også på ketolysekuren. Knall kur ) Og det går faktisk an å leve med slik mat. Selvfølgelig noen utskeielser innimellom. Jeg har nå gått ned 9.5 kg på.. hmm.. siden mai engang. Skeia ut litt innimellom så en uke eller to har det stått stille. Men jeg er kjempefornøyd. Men om du bare skal ned 3-4 kg hadde kanskje atkins eller lindberg vært mer for deg`? Les litt på www.lavkarbo.no Og jeg har gått ned uten noe som helst trening. 0 Siter
jancka1365381087 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Etter å ha lest innleggene dine ( også det ang.te ) syns jeg det høres ut som du er litt hysterisk for sukker Jeg tror ikke at skivene med syltetøy er så skadelig, men hvis du spiser to og veldig gjærne vil kutte ned på sukkeret kan du ikke til å begynne med bytte ut pålegget på den ene skiva? Start med den du ikke syns er god, og kos deg med det søte til slutt. Ang. sukkeret i teen din så er det kansje for deg som det var for meg, en vanesak. Jeg tok mindre og mindre sukker i for hver kopp, og nå drikker jeg uten! Lag ikke teen så sterk, så er det lettere å drikke uten sukker....syns jeg da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.