Sofline Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg tviler på at det er det som gjør ham slank. 0 Siter
Sofline Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Men er det mye usunt fett i vanlig leverpostei altså? Sånn at det er fetende å spise liksom, hadde for meg det var sunt jeg Om fettet er sunt eller usunt spiller ingen rolle for vekta. Det er like fetende. Fortsett med å spise leverpostei du! Det er kjempesunt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Jeg går også på ketolysekuren. Knall kur ) Og det går faktisk an å leve med slik mat. Selvfølgelig noen utskeielser innimellom. Jeg har nå gått ned 9.5 kg på.. hmm.. siden mai engang. Skeia ut litt innimellom så en uke eller to har det stått stille. Men jeg er kjempefornøyd. Men om du bare skal ned 3-4 kg hadde kanskje atkins eller lindberg vært mer for deg`? Les litt på www.lavkarbo.no Har myst litt på ketolysekuren på nettet og jeg må si at egg og bacon til frokost ikke frister akkurat - jeg klarer ikke så tung og varm mat om morran. Og kun salat til lunsj? *Skeptisk* Blir du ikke fryktelig sulten? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Har myst litt på ketolysekuren på nettet og jeg må si at egg og bacon til frokost ikke frister akkurat - jeg klarer ikke så tung og varm mat om morran. Og kun salat til lunsj? *Skeptisk* Blir du ikke fryktelig sulten? Jeg spiser ikke egg og bacon til frokost lenger.. Gjorde det til å begynne med. Nå tar jeg som regel to Rugsprø med masse pålegg, f.eks kokt egg med litt tomat på et, og masse ost og kjøttpålegg med paprika, tomat og agurk på det andre. Skal vel helst ikke spise for mye rugsprø på ketolyse men har gått fint for min del. Finnes oppskrifter på frokostpannekaker man kan kage også. Til lunsj lager jeg sjelden salat, hender innimellom. Kan spise f.eks to kyllinglår med litt agurk til. Eller steker egg og bacon om jeg heller vil ha det til lunsj enn frokost. Eller en god omelett med masse ost, litt champignon, tomat, fetaost og bacon ) Til middag spiser jeg masse kjøtt og kylling med stekt brokkoli til. I dag hadde vi lasagne med skiver av nepe i stedet for lasagneplater. Kjempegodt ) Biff med hjemmelaget bearnaise , masse stekt sopp og brokkoli er favoritten ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg spiser ikke egg og bacon til frokost lenger.. Gjorde det til å begynne med. Nå tar jeg som regel to Rugsprø med masse pålegg, f.eks kokt egg med litt tomat på et, og masse ost og kjøttpålegg med paprika, tomat og agurk på det andre. Skal vel helst ikke spise for mye rugsprø på ketolyse men har gått fint for min del. Finnes oppskrifter på frokostpannekaker man kan kage også. Til lunsj lager jeg sjelden salat, hender innimellom. Kan spise f.eks to kyllinglår med litt agurk til. Eller steker egg og bacon om jeg heller vil ha det til lunsj enn frokost. Eller en god omelett med masse ost, litt champignon, tomat, fetaost og bacon ) Til middag spiser jeg masse kjøtt og kylling med stekt brokkoli til. I dag hadde vi lasagne med skiver av nepe i stedet for lasagneplater. Kjempegodt ) Biff med hjemmelaget bearnaise , masse stekt sopp og brokkoli er favoritten ) Jeg er forresten ALDRI sulten lenger. Jeg tilfører masse fett i maten, noe som gjør at metthetsfølelsen kommer fortere og holder lenger. Bruker bare meierismør. Fete sauser og sånt er bra ) Sausen må helst være hjemmelaget da. Og i tillegg til å gå ned i vekt, så har cellulittene forsvunnet ) De fleste hvertfall. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Jeg er forresten ALDRI sulten lenger. Jeg tilfører masse fett i maten, noe som gjør at metthetsfølelsen kommer fortere og holder lenger. Bruker bare meierismør. Fete sauser og sånt er bra ) Sausen må helst være hjemmelaget da. Og i tillegg til å gå ned i vekt, så har cellulittene forsvunnet ) De fleste hvertfall. Hm. Jeg tror jeg skal prøve å kutte ned litt på brødmat / poteter / pasta og ikke minst sukker og heller spise litt mer fett faktisk. Så får jeg bare se hva som skjer. ) Har hørt om flere som spiser mer fett og mindre sukker og dermed går ned i vekt. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hm. Jeg tror jeg skal prøve å kutte ned litt på brødmat / poteter / pasta og ikke minst sukker og heller spise litt mer fett faktisk. Så får jeg bare se hva som skjer. ) Har hørt om flere som spiser mer fett og mindre sukker og dermed går ned i vekt. Ja, man må bare huske at spiser man mye fett må man kutte ned på karboen.. Spiser jeg ekstra fet saus + baconsvor en dag, må jeg kutte litt ned på knekkebrød f.eks ) Du trenger jo ikke følge kuren slavisk når du har så få kilo å gå ned. Jeg har igjen 4 kg nå ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Ja, man må bare huske at spiser man mye fett må man kutte ned på karboen.. Spiser jeg ekstra fet saus + baconsvor en dag, må jeg kutte litt ned på knekkebrød f.eks ) Du trenger jo ikke følge kuren slavisk når du har så få kilo å gå ned. Jeg har igjen 4 kg nå ) Jeg kan ikke ta en eller annen kur, for da fyker jeg jo bare opp igjen, men bare prøve å legge om kostholdet littegranne sånn at det er til å leve med over tid. ) 0 Siter
Elis31 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Andre gode frokoster kan være smoothie med litt fett eks cocosa. Havregrøt. Selv tar jeg ofte en pose med nutrilett og blander med vann, fordi det er enkelt. Men spiser en gulrot i tillegg ellers blir jeg ikke mett. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Andre gode frokoster kan være smoothie med litt fett eks cocosa. Havregrøt. Selv tar jeg ofte en pose med nutrilett og blander med vann, fordi det er enkelt. Men spiser en gulrot i tillegg ellers blir jeg ikke mett. Cocosa - hva er det? Smoothie er deilig ja! Jeg har pleid å hive oppi litt havrekli for at det skal bli litt mer mat i den. Havregrøt spiser jeg av og til, men ettersom jeg ikke får den i meg uten sukker på så.... Men godt er det! Nutrilett holder jeg meg unna. ) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Men Lillemus, da! Det er ikke lov å ha på syltetøy før man har spist en skive med noe annet. Slik lyder barndommens lov. ;-) Din sondring mellom søtt/salt pålegg er ny for meg. Jeg tenker stort sett på "vanlig pålegg" vs. syltetøy/nugatti etc. Barndommens lov fungerte tydeligvis på meg. Hva med lett philadelphia eller annen smøreost med agurk/tomat/paprika på? Du er kanskje helt avholdende fra melkeprodukter? Selv er jeg ikke noe brødmat/frokost-fan og spiser hjemmeblandet frokostblanding, smothie eller et knekkebrød med jarslberg hvis det blir noe i det hele tatt. Sen speileggbrunch i helgene. Jeg tror heller ikke påleggvanene til kjæresten din er grunnen til at han er slank, men det _kan_ være en sammenheng mellom ditt syltetøyforbruk og den manglende vektnedgangen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Cocosa - hva er det? Smoothie er deilig ja! Jeg har pleid å hive oppi litt havrekli for at det skal bli litt mer mat i den. Havregrøt spiser jeg av og til, men ettersom jeg ikke får den i meg uten sukker på så.... Men godt er det! Nutrilett holder jeg meg unna. ) Cocosa er kokosfett. Får kjøpt glass på helsekost. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/soma1/subdet6.htm 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Cocosa er kokosfett. Får kjøpt glass på helsekost. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/soma1/subdet6.htm Eller kokosolje da 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Jeg kan ikke ta en eller annen kur, for da fyker jeg jo bare opp igjen, men bare prøve å legge om kostholdet littegranne sånn at det er til å leve med over tid. ) Man må jo selvfølgelig venne seg gradvis til mer og mer karbohydrater igjen. Ikke like mye som før selvsagt. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje sett mer på lindbergdietten, enn ketolysekuren. Lindberg blir mer en livsstil. 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 Cocosa er kokosfett. Får kjøpt glass på helsekost. http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/7/soma1/subdet6.htm Men kokosfett skal jo være det absolutt verste fettet av alt! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Men kokosfett skal jo være det absolutt verste fettet av alt! Kanskje sammen med karbohydrater, men på lavkarbo er det ypperlig. 0 Siter
Elis31 Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Men kokosfett skal jo være det absolutt verste fettet av alt! Nei, akkurat dette skal være sunt. En kvinnelege i kvinnebladet Eva sa det fettet som var tillatt var olivenolje, meierismør og cocosa. Og det sto at selv om kokosfett var usunt mettet fett, var ikke cocosa det. Mer vet jeg ikke... 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. august 2007 Forfatter Skrevet 14. august 2007 Nei, akkurat dette skal være sunt. En kvinnelege i kvinnebladet Eva sa det fettet som var tillatt var olivenolje, meierismør og cocosa. Og det sto at selv om kokosfett var usunt mettet fett, var ikke cocosa det. Mer vet jeg ikke... Da er vel ikke cocosa rent koksfett, men en annen variant, evt. bearbeidet på en måte antagelig. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 14. august 2007 Skrevet 14. august 2007 Da er vel ikke cocosa rent koksfett, men en annen variant, evt. bearbeidet på en måte antagelig. Hva brukes det i? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. august 2007 Forfatter Skrevet 14. august 2007 Hva brukes det i? Aner ikke, det må du spørre Elis31 om. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.