Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest emmakari

Hei. Jeg er en kvinne på 31 år som i Mars hadde en ex.u. Jeg visste ikke da at jeg var gravid. Hadde sterke magesmerter som varte en hel helg. Ble operert,det ble fjernet eggleder på v.side. Er nå gravid igjenn 6 pluss 6. Ultralyd viser plommesekk,men de ser ikke noe foster. Har jeg hatt en spontanabort? Har blødd kun litt friskt rødt(ikke klumper)minimalt en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281959-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du tilbud om ny ultralyd om noen dager for å sjekke om det har skjedd noe? Det skal vel være mulig å se hjerte(lyd) fra uke 6, men det beste er vel å sjekke igjen om noen dager. Du kan også få målt HCG for å bekrefte/avkrefte en abort, hvis du ikke allerede har gjort det.

Jeg var på ultralyd i uke 6, og da ble det bare sett ett fosteranlegg og ikke noen hjertelyd. Jeg fikk da ny time en uke senere. Da var det fremdeles ikke noen hjertelyd og gyn. konstaterte en missed abortion, MA. Fosteranlegget slutter da å utvikle seg, men kroppen "skjønner" det ikke og tror fremdeles den er gravid. Jeg hadde også målt HCG med noen dagers mellomrom, og resultatet av disse prøvene bekreftet også det samme.

Jeg valgte å ta en utskraping med en gang slik at jeg ble ferdig med det. Jeg har hørt at noen venter en tid for å se om kroppen ordner opp selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281959-spontanabort/#findComment-2267827
Del på andre sider

Fikk du tilbud om ny ultralyd om noen dager for å sjekke om det har skjedd noe? Det skal vel være mulig å se hjerte(lyd) fra uke 6, men det beste er vel å sjekke igjen om noen dager. Du kan også få målt HCG for å bekrefte/avkrefte en abort, hvis du ikke allerede har gjort det.

Jeg var på ultralyd i uke 6, og da ble det bare sett ett fosteranlegg og ikke noen hjertelyd. Jeg fikk da ny time en uke senere. Da var det fremdeles ikke noen hjertelyd og gyn. konstaterte en missed abortion, MA. Fosteranlegget slutter da å utvikle seg, men kroppen "skjønner" det ikke og tror fremdeles den er gravid. Jeg hadde også målt HCG med noen dagers mellomrom, og resultatet av disse prøvene bekreftet også det samme.

Jeg valgte å ta en utskraping med en gang slik at jeg ble ferdig med det. Jeg har hørt at noen venter en tid for å se om kroppen ordner opp selv.

Jeg tok en Hcg da jeg var der og de sa at de ikke så noe foster der. Skal inn på ny ultralyd om 1uke. På søndag skal jeg inn å ta enda en Hcg. Jeg får håpe på det beste og tro at det er som det skal. De snakket evt.om en utskrapning-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/281959-spontanabort/#findComment-2268102
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...