Gjest Aggresjon Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Jeg hater en person som jeg føler har ødelagt mye for meg og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når agresjonen presser på. 0 Siter
mbf Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Hva du skal gjøre? Du skal ikke gjøre noe annet enn å forsøke å få bort agresjonsfølelsen. Hat og agressjon er destruktive følelser som aldri fører noe godt med seg, tvert imot kan du havne i store problemer om du lar hatet få grobunn inni deg. Jeg har selv følt hat,og jeg har selv følt agresjon.Det var som det spiste meg opp innvendig,bare negativt-negativt-negativt. Jeg kjente jeg kunne ikke leve med å gå rundt og føle denslags.Kom til et punkt der jeg bestemte meg for å glemme, og å unngå vedkommende fremover på alle måter.Ikke tenke på hvorfor jeg hatet.For jo mer jeg tenkte på det,jo mer vokste hatet. Om du har blitt forulempet og behandlet dårlig, vil hevn bare utløse en kjedereaksjon der dere ødelegger for hverandre og skaper ondere blod. Mye, mye bedre å glemme, og heller fokusere på positive ting i hverdagen. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Hat skader bare den som hater. Hat ødelegger deg innenifra og spiser opp sjelen din. Ønsker du at den du hater skal ha slik makt over deg? Den beste måten å komme over hat på, er å forsøke å føle medfølelse og kjærlighet til den du hater. Da vil ikke lenger denne personen ha slik makt over deg, og hatet vil ikke lenger prege livet ditt. Du skader ingen andre enn deg selv. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Hev deg over vedkommende. Du er en mye bedre person en ham/henne:) Hvis du hevner deg, vil du være like ynkelig selv. 0 Siter
tjohei Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Det er ditt problem om du lar andre ødelegge deg. 0 Siter
Gjest noen teknikker Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Slikt har ulike faser, og selv om det på sikt kan være viktig å heve deg over aggresjonen etter hvert som du får personen på avstand, så er det ikke sikkert du er DER akkurat nå. Når aggresjonen kommer over deg, anbefaler jeg deg å forsøke ut følgende ting: - skriv (spontant, uten stopp) alt som kommer ut. Ikke for å sende det til noen, men for å få det ut. - ta maling i sterke farger (de fargene du føler for) og mal ut aggresjonen på store ark, hold på helt til følelsene demper seg. - Gå et sted der ingen kan høre deg, feks inni en bil, og skrik/hyl av alle krefter - Ta en løpetur, og for hvert skritt du tar, later du som du "tramper på" vedkommenede. - Bak et brød og elt deigen med hendene, kraftig. Alt dette vil være konstruktive måter å få ut aggresjonen på, og tro meg, den vil dempe seg for hver økt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.