Gå til innhold

Har virkelig svangerskapskvalme noe med

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest zolofta

Jeg har hørt at sterk kvalme kan indikere tvillinger pga ekstra mye hcg.

Lite kvalme ved guttefostere og mer med jentefostere, og enda mer ved tvillinger... men om dette er "overtro" vet jeg ikke. Vet at ei venninne av meg ikke var kvalm da hun bar gutten sin, og ei anna som fikk tvillinger var kjempekvalm... og ei som fikk ei jente var litt kvalm. Nå er hun gravid igjen og kvalm hele tia, så spørs da, om det blir tvillinger?

Selv har jeg ikke kjent noe særlig til kvalme før nå i dag, men bare litt småuggen, trodde jeg skulle kaste opp i sta, fikk litt diare, men det gikk over etter en spasertur og litt mat.

Nei, dette er det nok lurt å ikke tro på! var gravid med jente sist, var ikke kvalm overhode! Nå er jeg litt kvalm så jeg lurer på om det er gutt denne gangen. :-) Har hørt folk snakke om at graviditeten var forskjellig om de bar på gutt eller jente,men jeg tror ikke det er noe fasit på dette.

Annonse

Jeg har hørt at sterk kvalme kan indikere tvillinger pga ekstra mye hcg.

Lite kvalme ved guttefostere og mer med jentefostere, og enda mer ved tvillinger... men om dette er "overtro" vet jeg ikke. Vet at ei venninne av meg ikke var kvalm da hun bar gutten sin, og ei anna som fikk tvillinger var kjempekvalm... og ei som fikk ei jente var litt kvalm. Nå er hun gravid igjen og kvalm hele tia, så spørs da, om det blir tvillinger?

Selv har jeg ikke kjent noe særlig til kvalme før nå i dag, men bare litt småuggen, trodde jeg skulle kaste opp i sta, fikk litt diare, men det gikk over etter en spasertur og litt mat.

Det med tvillinger har jeg også hørt. Jeg mener å huske at det står noe om det i graviditetsboka mi. Men at det er forskjell på kvalmen når man venter gutt eller jente tror jeg ikke noe på. Det finnes jo også kvinner som ikke sliter med kvalme under graviditeten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...