Gå til innhold

Pengeproblem

Anbefalte innlegg

Gjest DILEMMA-EMMA
Skrevet

Jeg er blitt ordentlig blakk og har tre alternativer. Får ikke penger igjen før i slutten av august.

1. - be om forskudd på feriepengene. det innebærer vel at jeg må betale skatt?

2. - be om forskudd på lønn - men da blir utbetalingen litt liten igjen?

3. - sende inn kvitteringer og lignende på utgifter til jobben.

Jeg synes alternativ 3 er litt småfrekt, det er reelle utgifter men jeg har ikke fått noe hint om å levere kvitteringer enda....

hva ville dere gjort?

Skrevet

Jeg var litt i knipe i vår, pga store utgifter i forbindelse med jobben (fly og hotell til flere reiser). Måtte be om forskudd på lønn + rask utbetaling av utleggene. Gikk fint det!

Lærte i alle fall at til neste reise ber jeg heller om forskudd til reise enn å bli blakk....

Gjest DILEMMA-EMMA
Skrevet

Jeg var litt i knipe i vår, pga store utgifter i forbindelse med jobben (fly og hotell til flere reiser). Måtte be om forskudd på lønn + rask utbetaling av utleggene. Gikk fint det!

Lærte i alle fall at til neste reise ber jeg heller om forskudd til reise enn å bli blakk....

Jeg får vel gjøre det.

Det er reiseregninger det er snakk om her også, i forkant av en ny reise, så jeg har ikke mye valg egentlig:)

Skrevet

Jeg får vel gjøre det.

Det er reiseregninger det er snakk om her også, i forkant av en ny reise, så jeg har ikke mye valg egentlig:)

Ja, be om utbetaling du! Jeg hadde tre reiser på under en måned, og hadde plutselig ikke penger... Måtte faktisk låne 1000 kr av min far - det har jeg aldri gjort før!

Gjest Persille
Skrevet

Om du betaler alt med et kredittkort du bruker kun til jobb-ting, så har du tiden fra reisen til du får regningen, og videre til regningen forfaller før du trenger å få pengene refundert.

Det er vanligvis ca 40 dager - og alle firmaer refunderer innen den tid :)

Skrevet

Om du betaler alt med et kredittkort du bruker kun til jobb-ting, så har du tiden fra reisen til du får regningen, og videre til regningen forfaller før du trenger å få pengene refundert.

Det er vanligvis ca 40 dager - og alle firmaer refunderer innen den tid :)

Ja, jeg vet det. Sjefen min ble helt forskrekket da han hørte at jeg ikke hadde kredittkort. Men jeg liker ikke kredittkort. Har ikke lyst til å ha det... Så lenge det med et nødskrik går uten, vil jeg helst slippe.

Gjest mallet
Skrevet

Du skal vel ikke vente på noe hint for å levere kvitteringer/reiseregninger. Det bare gjør du, så snart som mulig etter at du har hatt utgiftene.

Gjest Persille
Skrevet

Ja, jeg vet det. Sjefen min ble helt forskrekket da han hørte at jeg ikke hadde kredittkort. Men jeg liker ikke kredittkort. Har ikke lyst til å ha det... Så lenge det med et nødskrik går uten, vil jeg helst slippe.

Skjønner det. Men dette blir jo ikke ditt private - det blir på en måte jobben sitt selv om det står i ditt navn, og du bruker det bare til jobb-ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...