Gå til innhold

Fastpris på strøm

Gjest langsiktig planlegging smart

Anbefalte innlegg

Gjest langsiktig planlegging smart
Skrevet

Jeg har hatt fastpris på strøm i vinter, og dermed betalt ca. 10 øre mer pr kwh enn dem uten fastprisavtale. Nå fikk jeg nytt tilbud på fastpris, på ca 48 øre/kwh. Tilbudet kom i posten samme dag som jeg leste at man på Vestlandet fikk strøm til ca. 1 øre pr kwh. Så jeg har ikke fornyet avtalen min.

Men - var det dumt gjort? Nå har det regnet hele sommeren, likevel snakkes det om at prisene på strøm kan bli høye i vinter. Jeg lurer likevel på om prisene i gjennomsnitt vil bli så høye som prisen på fastpris?

Hva ville dere ha gjort?

Skrevet

Jeg inngår aldri fastpris på verken strøm eller renter. I lengden så lønner det seg aldri med fastpris, men det betyr at du må ha økonomi til å betale da prisene er høye.

Har du flytende pris så er du med på oppturene, men du er også med på nedturene og sum, summarium så blir dette det billigste.

Så med andre ord, har du råd til å betale når prisene er høye så bør du ikke binde deg.

Skrevet

Med mindre økonomien din er avhengig av at det skal være forutsigbart hele tiden, så bør du ikke binde deg til fastpris.

Markedsprisen har til nå lønnet seg hele veien, over tid

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...