Gå til innhold

Mareritt

Gjest Vil sove godt

Anbefalte innlegg

Gjest Vil sove godt
Skrevet

Jeg har mareritt hver eneste dag, det kan umulig være normalt?

Når jeg sovner sover jeg ca etpar timer før jeg våkner i sjokk, og så gjentar det hele seg natten igjennom.

Marerittene går ofte i situasjoner jeg er flau over ved meg selv, eller situasjoner jeg har skylden i ulykker og lignende.

Dette henger igjen utover dagen og jeg føler meg sliten og smådeppa.

Hva kan dette være? Kan ikke huske eksakt hvor lenge det har vart men det er en stund men langt fra hele livet, det har begynt nå i slutten av tyveårene.

Skrevet

Kanskje du generelt er en engstelig person og dette gir seg utslag i vonde og ubehagelige drømmer?

Gjest Blåbærpiken
Skrevet

Jeg skal forsøke å gi et svar...

En teori om hvorfor vi drømmer er at "signaler" sendes til cortex i hjernen uten at det er "input" utenfra. Fra ulike deler av hjernen bombarderes cortex med signaler, som i hverdagen gjør at vi tolker/opererer i vårt miljø.

Disse tilfeldige tingene trenger ikke være så tilfeldige, fordi våre tolkninger avhenger jo av hva vi har "i hjernen", hva vi bruker en del "plass" på.

Derfor kan man muligens koble det til ting man trenger å få "greid" ut.

Mareritt er slitsomt, søvnproblemer er slitsomt. Det er egentlig bare du som kan vite hva det handler om.

Det er vel noe du strever med, som du ikke klarer holde i "sjakk" når du sover.

Tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...