Gjest Blåbærpiken Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Om tre timer er jeg visstnok røykfri. Det blir litt rart, for alle disse vanene jeg har som innebærer røyken, er så inngrodde. Det blir ikke bare røyken jeg tar farvel med. Det blir deler av mitt liv. Jeg håper jeg har styrke nok til å klare det. Håper det for min egen del. Fordi røyken henger sammen med så mye annet. To timer, blir jeg hypnotisert for siste gang. Da skal jeg gå ut derifra uten å røyke. Det føles merkelig, det føles utopisk. Det blir ingen kaffe, røyk og dol på morgenen lenger. Det blir ingen "skal bare slappe av litt til, må ta en røyk til" lenger. Unnskyldningen min forsvinner. Jeg er delt, men jeg vet samtidig at jeg vil slutte. Håper jeg klarer det. Tre timer, om tre timer skal jeg aldri mer røyke. Hvordan vil det da bli å sitte og lese med kaffe på utecafe? Hvordan vil det da bli å skulle sitte ute i solen og kose seg? Hvordan vil jeg da komme gjennom nettene som av og til ikke er gode? Men jeg tror jeg er klar nå, klar for å ta det. Jeg håper det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bzzzzzz Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du er tøff! Skulle ønske det var meg... "Håper jeg klarer det", skriver du... Du klarer det! Du skal klare det! -Jeg har tro på deg og støtter deg. Husk det! -Vet ikke om det hjelper deg så mye da, men vit at jeg skulle ønske det. Om/hvis at/når det kommer tunge "røykfrie" stunder, må du bare rope, høyt, så skal jeg ile til så fort det lar seg gjøre og trøste og støtte som best jeg kan ;-) X'r hele meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2268654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie- som er IKKE-RØYKER =) Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Vet du hva? Du kommer til å klare deg fint uten røyken!!! Jeg slutta på tirsdag, tok min aller siste sigarett da- og det føltes GODT! Og enda bedre føltes det å kaste resten av røyken jeg hadde igjen inn i peisen og tenne på! Aldri mer skal jeg innhalere den forbanna nikotinen! Jeg har røyka daglig i 13år, i snitt 20stk til dagen. Har alltid tenk at: "jeg vil ikke slutte å røyke for det er jo så kos", "jeg liker å røyke fordi det får meg til å slappe av", "jeg røyker fordi det er sosialt"- Dette er bare TULL, tull og tøys! Dette er kun unnskyldinger vi røykere lager for å rettferdiggjør at vi er så forbanna dumme å røyker! Men altså- jeg ville ikke slutte- Jeg har alltid vært sta og ingen har kunnet påvirke meg (trodde jeg) Begynte å lese Allen Carr sin "endelig ikke-røyker" bok- Gjennom hele boka tenkte jeg at jeg kommer ikke til å slutte, og hvertfall ikke pga av boka! Men noe _MÅ_ jo den boka ha gjort med meg- for nå, på den andre dagen så har jeg ikke sug etter røyk! Jeg synes det er helt utrolig! Er så sikker når jeg sier til meg selv at jeg aldri kommer til å røyke igjen, IKKE FAEN! Ikke savner jeg "kosen", den kosen er kun en illusjon- Røyk smaker ikke godt! Eneste jeg kan si jeg har aldri vært så glad i meg selv som jeg er nå, fy faen, jeg elsker å virkelig føle meg som en ikke-røyker, vite jeg er fri fra nikotinen! Onsdags morning våkna jeg som første gang på 13år som ikke-røyker, det var faktisk den første tanken som slo meg, før jeg smilte fornøyd til meg selv! Guuu jeg er glad!!! Så jeg anbefaler aller røykere, selv de som "ikke vil slutte" til å lese denne boka. Koster deg 200kr, noe som er en billig penge i forhold til å kaste penger bort på dritt eller andre dyre former for å slutte med røyken! Jeg har alltid vært den som har forsvart røyken, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig antirøyker - Jeg sitter nå å ser ut vinduet på en røyker, og må si jeg synes synd i han! Lykke til, du klare dette!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2268665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbærpiken Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du er tøff! Skulle ønske det var meg... "Håper jeg klarer det", skriver du... Du klarer det! Du skal klare det! -Jeg har tro på deg og støtter deg. Husk det! -Vet ikke om det hjelper deg så mye da, men vit at jeg skulle ønske det. Om/hvis at/når det kommer tunge "røykfrie" stunder, må du bare rope, høyt, så skal jeg ile til så fort det lar seg gjøre og trøste og støtte som best jeg kan ;-) X'r hele meg. Ja, får se får se. Nå er jeg visst røykfri.....eh.. ;-) Håper det går fint. Han ville gjerne se meg igjen han hypnosnakkemannen, skulle ringe ham om noen uker for å si fra hvordan d går. - Jeg er vel et sært tilfelle tenker jeg ;-) Skriker ut jeg, hvis jeg blir desp, som jeg alltid gjør her på dol! Takk for tilbudet. (Er fryktelig nysgjerrig på hvem du egentlig er da...! Må jeg si...:-) ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2268898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbærpiken Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Vet du hva? Du kommer til å klare deg fint uten røyken!!! Jeg slutta på tirsdag, tok min aller siste sigarett da- og det føltes GODT! Og enda bedre føltes det å kaste resten av røyken jeg hadde igjen inn i peisen og tenne på! Aldri mer skal jeg innhalere den forbanna nikotinen! Jeg har røyka daglig i 13år, i snitt 20stk til dagen. Har alltid tenk at: "jeg vil ikke slutte å røyke for det er jo så kos", "jeg liker å røyke fordi det får meg til å slappe av", "jeg røyker fordi det er sosialt"- Dette er bare TULL, tull og tøys! Dette er kun unnskyldinger vi røykere lager for å rettferdiggjør at vi er så forbanna dumme å røyker! Men altså- jeg ville ikke slutte- Jeg har alltid vært sta og ingen har kunnet påvirke meg (trodde jeg) Begynte å lese Allen Carr sin "endelig ikke-røyker" bok- Gjennom hele boka tenkte jeg at jeg kommer ikke til å slutte, og hvertfall ikke pga av boka! Men noe _MÅ_ jo den boka ha gjort med meg- for nå, på den andre dagen så har jeg ikke sug etter røyk! Jeg synes det er helt utrolig! Er så sikker når jeg sier til meg selv at jeg aldri kommer til å røyke igjen, IKKE FAEN! Ikke savner jeg "kosen", den kosen er kun en illusjon- Røyk smaker ikke godt! Eneste jeg kan si jeg har aldri vært så glad i meg selv som jeg er nå, fy faen, jeg elsker å virkelig føle meg som en ikke-røyker, vite jeg er fri fra nikotinen! Onsdags morning våkna jeg som første gang på 13år som ikke-røyker, det var faktisk den første tanken som slo meg, før jeg smilte fornøyd til meg selv! Guuu jeg er glad!!! Så jeg anbefaler aller røykere, selv de som "ikke vil slutte" til å lese denne boka. Koster deg 200kr, noe som er en billig penge i forhold til å kaste penger bort på dritt eller andre dyre former for å slutte med røyken! Jeg har alltid vært den som har forsvart røyken, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig antirøyker - Jeg sitter nå å ser ut vinduet på en røyker, og må si jeg synes synd i han! Lykke til, du klare dette!!! Har røyket i 17 år nå! :-) Og nå har jeg visst sluttet.....Han tok en svær kniv og skar opp pakken min! AAAAÆÆÆÆÆÆ! Jeg tar det som det kommer, ser hva som skjer. Ikke tenke så mye på det, tror jeg er lurest. Jeg synes det er kjempefint at du har klart deg siden tirsdag, og håper det holder, for alltid :-)! Det klarer du nok, høres sånn ut. Har ikke funnet de helt store følelsene enda, er bare å vente og se hva som skjer. Men jeg er vel en ikke røyker nå da.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2268901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har røyket i 17 år nå! :-) Og nå har jeg visst sluttet.....Han tok en svær kniv og skar opp pakken min! AAAAÆÆÆÆÆÆ! Jeg tar det som det kommer, ser hva som skjer. Ikke tenke så mye på det, tror jeg er lurest. Jeg synes det er kjempefint at du har klart deg siden tirsdag, og håper det holder, for alltid :-)! Det klarer du nok, høres sånn ut. Har ikke funnet de helt store følelsene enda, er bare å vente og se hva som skjer. Men jeg er vel en ikke røyker nå da.. :-) Ja nå er du en ikke-røyker, så gratulerer Men ja, det beste er å ikke tenke så mye på det- eller, iløpet av de siste dagene har jeg vel aldri tenkt så mye på røyk som jeg har gjort- Men jeg prøver å vinkle det over til positiv tenkning. Jeg renker at jeg er så flink, dette klarer jeg. Men jeg må si at jeg føler noe "mangler" innimellom, men etter å ha lest den boka så vet jeg at det er bare hjernevaskinga som gjør meg slik- Altså, det lille jeg tenker på røyk vil nok ikke få meg til å sprekke nei. Men guu hvor følsom jeg har vært! Jeg våkner opp om morningen, kjører til jobb og da er alt supert. Skikkelig gira og overhappy for å si det mildt. Men i slutten av dagen på jobb så blir jeg tristere og tristere. Så hver kveld har jeg sett en dramafilm og latt tårene trille Pleier ikke være slik jeg at jeg griner lett, så på en måte så nyter jeg jo det hele. Men, det er lov å gråte når en slutter med røyken. En vane og en "støtte" vi har hatt i mangen år er bortevekk- vi har lov å sørge, men idet en sørger får en vinkle det over til å tenke at vi er kvitt dritten! Eneste "ulempen" med røykesluttet er at jeg ikke får gått på do........ Full forstoppelse her- og guuu det er ubehagelig. Føler meg helt "full" i magen, ser nesten ut som jeg er gravid- dessuten så fiser jeg en hel del Men, det får bare vær vært det- hørt at det gir seg etter 14dager Nok engang, lykke lykke til! Tenk hvor delig å ha rene lunger, flimmerhåra kommer tilbake, om et par dager merker du luktesansern blir bedre, smakssansen blir bedre- sexen blir bedre! Vet du hva, du har INGENTING å tape!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2269221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbærpiken Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ja nå er du en ikke-røyker, så gratulerer Men ja, det beste er å ikke tenke så mye på det- eller, iløpet av de siste dagene har jeg vel aldri tenkt så mye på røyk som jeg har gjort- Men jeg prøver å vinkle det over til positiv tenkning. Jeg renker at jeg er så flink, dette klarer jeg. Men jeg må si at jeg føler noe "mangler" innimellom, men etter å ha lest den boka så vet jeg at det er bare hjernevaskinga som gjør meg slik- Altså, det lille jeg tenker på røyk vil nok ikke få meg til å sprekke nei. Men guu hvor følsom jeg har vært! Jeg våkner opp om morningen, kjører til jobb og da er alt supert. Skikkelig gira og overhappy for å si det mildt. Men i slutten av dagen på jobb så blir jeg tristere og tristere. Så hver kveld har jeg sett en dramafilm og latt tårene trille Pleier ikke være slik jeg at jeg griner lett, så på en måte så nyter jeg jo det hele. Men, det er lov å gråte når en slutter med røyken. En vane og en "støtte" vi har hatt i mangen år er bortevekk- vi har lov å sørge, men idet en sørger får en vinkle det over til å tenke at vi er kvitt dritten! Eneste "ulempen" med røykesluttet er at jeg ikke får gått på do........ Full forstoppelse her- og guuu det er ubehagelig. Føler meg helt "full" i magen, ser nesten ut som jeg er gravid- dessuten så fiser jeg en hel del Men, det får bare vær vært det- hørt at det gir seg etter 14dager Nok engang, lykke lykke til! Tenk hvor delig å ha rene lunger, flimmerhåra kommer tilbake, om et par dager merker du luktesansern blir bedre, smakssansen blir bedre- sexen blir bedre! Vet du hva, du har INGENTING å tape!!!!!!!! "må si at jeg føler noe "mangler" innimellom"- det er den følelsen som er så rar. At noe mangler, ikke at jeg har et skrikende behov liksom, når jeg sitter her, eller er ute. Bare at noe mangler; i hendene og i munnen. Har en annen "smak" i munnen. Noe som jo egentlig er bra da...! Det der følelsesgreiene. De var jeg desverre litt forberedt på, men man blir liksom aldri helt forberedt uansett tror jeg. Dramafilmer var sannelig en ide! Tror jeg skal følge det rådet. Koble det over på noe "koselig". Er ikke så god på tårer igrunn, grein mer i går enn jeg har gjort på mange år. Jaja. Det er vel sunnt da, sier de! Takk for svar, godt å høre at fler enn meg er blitt litt sånn "følsomme" :-) Lykke til videre med røykeslutten, synes du er flink! :-) "Vi er ikke-røykere"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2269414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 "må si at jeg føler noe "mangler" innimellom"- det er den følelsen som er så rar. At noe mangler, ikke at jeg har et skrikende behov liksom, når jeg sitter her, eller er ute. Bare at noe mangler; i hendene og i munnen. Har en annen "smak" i munnen. Noe som jo egentlig er bra da...! Det der følelsesgreiene. De var jeg desverre litt forberedt på, men man blir liksom aldri helt forberedt uansett tror jeg. Dramafilmer var sannelig en ide! Tror jeg skal følge det rådet. Koble det over på noe "koselig". Er ikke så god på tårer igrunn, grein mer i går enn jeg har gjort på mange år. Jaja. Det er vel sunnt da, sier de! Takk for svar, godt å høre at fler enn meg er blitt litt sånn "følsomme" :-) Lykke til videre med røykeslutten, synes du er flink! :-) "Vi er ikke-røykere"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, men klart vil vi savne det det innimellom. Røyken har jo alltid vært der for oss på en måte- men det jeg aldri har vært klar over hvertfall er jo at en slapper ikke mer av på røyk, for nikotin er sentralstimulerendes- egentlig narkotika på sett og vis. Pulsen øker og vi blir oppjaga- men det merker vi ikke for vi er så vandt med det. Merker godt at jeg er mye mer avslappa når jeg går til sengs om kveldene nå f.eks. Jeg har det slik at jeg får et sug i magen på en måte, en slags glede- Hodet mitt lurer meg selv til å tro at nå skal jeg få det gode jeg har venta på- og så kommer jeg på "nei pokker, jeg har jo slutta" Så noe fysisk abstinenser har jeg absolutt ikke, men hodet mitt lurer meg til tider Men dette her var jeg forberedt på, det sto i boka at sånn og sånn kom jeg til å føle det- så jeg bare ler og tenker "jeg vinner over nikotinen" hver gang dette bittelille suget kommer" Leste nettopp på et forum her inne, tenåringer eller noe slikt- Ei som hadde ferska dattera si på 13år med røyken. Har ikke barn enda jeg, men guu jeg er glad jeg er en ikke røyker når jeg får barn- for KLART ungene gjør som foreldrene! Vi er flinke begge to! Lei deg en god drama film du og just let It go 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2269467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbærpiken Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ja, men klart vil vi savne det det innimellom. Røyken har jo alltid vært der for oss på en måte- men det jeg aldri har vært klar over hvertfall er jo at en slapper ikke mer av på røyk, for nikotin er sentralstimulerendes- egentlig narkotika på sett og vis. Pulsen øker og vi blir oppjaga- men det merker vi ikke for vi er så vandt med det. Merker godt at jeg er mye mer avslappa når jeg går til sengs om kveldene nå f.eks. Jeg har det slik at jeg får et sug i magen på en måte, en slags glede- Hodet mitt lurer meg selv til å tro at nå skal jeg få det gode jeg har venta på- og så kommer jeg på "nei pokker, jeg har jo slutta" Så noe fysisk abstinenser har jeg absolutt ikke, men hodet mitt lurer meg til tider Men dette her var jeg forberedt på, det sto i boka at sånn og sånn kom jeg til å føle det- så jeg bare ler og tenker "jeg vinner over nikotinen" hver gang dette bittelille suget kommer" Leste nettopp på et forum her inne, tenåringer eller noe slikt- Ei som hadde ferska dattera si på 13år med røyken. Har ikke barn enda jeg, men guu jeg er glad jeg er en ikke røyker når jeg får barn- for KLART ungene gjør som foreldrene! Vi er flinke begge to! Lei deg en god drama film du og just let It go Jeg tror det blir fint jeg, å ikke røyke. Når en tenker over det er det jo bare en ting som er forskjell; suge inn gift, eller ikke. :-) Tror det blir bra jeg. Når følelsene legger seg. Syklet tre mil i dag. Erstatter røyken med sykling, det tror jeg er lurt! Lykke til i helgen da, uten røyken. Ps. kanskje melk/kakao kan hjelpe på magen? Hvis du tåler melk litt dårlig fra før kan det få fart på systemet igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2269592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tandberg Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Ja, får se får se. Nå er jeg visst røykfri.....eh.. ;-) Håper det går fint. Han ville gjerne se meg igjen han hypnosnakkemannen, skulle ringe ham om noen uker for å si fra hvordan d går. - Jeg er vel et sært tilfelle tenker jeg ;-) Skriker ut jeg, hvis jeg blir desp, som jeg alltid gjør her på dol! Takk for tilbudet. (Er fryktelig nysgjerrig på hvem du egentlig er da...! Må jeg si...:-) ) Hei igjen blåbærpiken og Nessie... Jeg leste imellom innleggene deres, og ble egentlig ganske imponert.. Men så så jeg på datoene, og alle er bare fra 2 og 3 august... Ble nysjerrig.. Hvordan går det med dere begge?? Har det gått "dritt" ettersom dere ikke har skrevet noe mer?? Slutta for 14 dager siden, men skjærte seg for noen dager siden etter en ' skikkelig dritt beskjed fra sykehuset. Skal på ny sette ny dato for røykeslutt, men det får bli etter elgjakten:) Håper jeg får se hvordan det går med dere:) :) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2281897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåbærpiken Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei igjen blåbærpiken og Nessie... Jeg leste imellom innleggene deres, og ble egentlig ganske imponert.. Men så så jeg på datoene, og alle er bare fra 2 og 3 august... Ble nysjerrig.. Hvordan går det med dere begge?? Har det gått "dritt" ettersom dere ikke har skrevet noe mer?? Slutta for 14 dager siden, men skjærte seg for noen dager siden etter en ' skikkelig dritt beskjed fra sykehuset. Skal på ny sette ny dato for røykeslutt, men det får bli etter elgjakten:) Håper jeg får se hvordan det går med dere:) :) Jeg er røykfri fremdeles.. dvs. jeg har røykt, på fest og på en hyttetur, da røykte jeg ti stk på tre dager. Men i hverdagen og i helgene ellers, så er jeg røykfri. Regner med jeg skal klare å holde røykingen på dette nivået, det kjennes greit ut. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282078-r%C3%B8ykeslutt/#findComment-2287311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.