Gå til innhold

orgasme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Det å får orgasme for kvinner er ikke alltid noen enkel sak. Jeg tror jeg ikke hadde min første orgasme før jeg var 18-19 år, og det var etter at jeg hadde utforsket meg selv litt. Min første orgasme med en mann fikk jeg ikke før jeg var 22-23 og det etter at han slikket meg. Det å gi meg selv så hen at jeg fikk orgasme med en mann, var et stort skritt for meg også. Og det er viktig å gi klitoris stimulans for å oppnå orgasmen, det er å bare ha samleie er som oftest ikke nok i seg selv (har aldri fått orgasme selv av bare det).

Men kanskje hun føler seg litt presset til å få denne orgasmen og at det egentlig bare hindrer henne i å oppnå det? Kanskje hun aldri hat hatt det og ikke klarer å få det? Kanskje hun ikke tør å vise at hun liker det så godt at hun kommer?

Det er mange teorier synes jeg, men det viktigste er at hun tør å slippe seg løs, si hva hun liker og at du kan stimulere henne ut i fra hennes ønsker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282092-orgasme/#findComment-2269225
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Dessverre er kvinnens skjede ikke tilpasset nytelse på samme måte som menns penis. Skjeden brukes jo også som fødselskanal, så den kan ikke være for følsom. De færreste kvinner får derfor ikke orgasme under samleiet, siden inn- og utaktiviteter kjennes på en helt annen måte for kvinner enn for menn. De aller fleste kvinner får orgasme på andre måter enn ved samleie. Nesten alle må på en eller annen måte ha klitorisstimulering, både for å tenne og for å øke spenningen underveis. Aktiviteter som særlig konsenterer seg om klitoris kalles feilaktig for forspill, selv om det er da de aller fleste kvinner nyter sexen mest intenst. Anbefaler at dere legger større vekt på aktiviteter med klitoris i sentrum. Dessuten bør hun finne ut selv hva som kjennes godt for henne slik at hun enklere kan fortelle deg hvordan du kan få orgasmer. Det finner hun enklest ut av ved å onanere. De flest trenger litt tid alene for å finne ut hvordan de skal bringe seg selv til orgasmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282092-orgasme/#findComment-2271238
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...