Gå til innhold

Apropos grytekluter - disse i silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke silikon de er laget av tro, det ser i alle fall sånn ut. Er det noen som har slike? Er de gode?

Flytter snart ned en etasje (dvs. min kjære gjør) og der er kjøkkenet så herlig og lekkert og stort at jeg har lyst til å bidra med litt stilig småstæsj. :o)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har to par i silikon. Det ene er mye bedre enn det andre. Og sikkert litt dyrere. Det kjennes tykkere ut liksom, og der kjenner man ikke varmen i det hele tatt. Og de er ganske myke.

Husker ikke hvor de er kjøpt. Anbefales.

Skrevet

Vi har to par i silikon. Det ene er mye bedre enn det andre. Og sikkert litt dyrere. Det kjennes tykkere ut liksom, og der kjenner man ikke varmen i det hele tatt. Og de er ganske myke.

Husker ikke hvor de er kjøpt. Anbefales.

Men de er temmelig dyre, er de ikke? Mener jeg så noen ett eller annet sted med sånne malje-hull til oppheng, de var så tøffe.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg har sånne, fra Eva Solo. De er geniale! Veldig god gripeeffekt, så formen sklir ikke unna idet du prøver å ta den ut av ovnen. Og det aller beste er at de kan vaskes i oppvaskmaskinen :) De er like fine etter to år, i motsetning til vanlige grytekluter som falmer og blir tynnere i vask og får flekker som aldri går av.

Skrevet

Jeg har sånne. Grå, stripete, fra Eva Solo tror jeg. Jeg synes de er ubrukelige. Fine å se på, men alt for stive. Jeg får ikke tak med dem.

På hytta hadde foreldrene mine nettopp kjøpt noen som var mykere og tynnere (røde). Disse var mye bedre å gripe med, men var for tynne slik at hvis man holder for lenge på den varme gryten/formen, brant man seg likevel.

candyqueen_83
Skrevet

Men de er temmelig dyre, er de ikke? Mener jeg så noen ett eller annet sted med sånne malje-hull til oppheng, de var så tøffe.

Jeg husker ikke hvor mye de kostet. Det ene paret tror jeg er kjøpt for en billig penge på Nille, men de er ikke like gode syns jeg.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor mye de kostet. Det ene paret tror jeg er kjøpt for en billig penge på Nille, men de er ikke like gode syns jeg.

Ok, takk for tips! *skygger unna Nille i dette tilfellet*

Skrevet

Tror jeg har kjøpt mine på IKEA. Kostet jo nesten ingenting, men de er for tynne. Må brete de dobbelt for ikke å bli for varm på hendene, og da blir de litt i minste laget egentlig. Skulle vel spandert noen kroner mer på noen som er tykkere. Er jo mer renslig med silikon, ikke noe er mer ekkelt enn stoffgrytekluter som ikke er rene. Æsj.

Skrevet

De er i silikon ja. Jeg liker dem, men jeg har et par ekstra heklede grytekluter for ting som sikikonklutene ikke er så godt til, for eksempel småting og fulle ildfaste fat -da får de ikke så godt grep fordi de er ganske stive.

Skrevet

Eva Solo heter de jeg har. Kjøpt på Tilbords for 225,-

Litt tykke, men det må de være, ellers så kjennes varmen gjennom klutene. Like fine etter et år i bruk.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186337134' post='3652146]

Eva Solo heter de jeg har. Kjøpt på Tilbords for 225,-

Litt tykke, men det må de være, ellers så kjennes varmen gjennom klutene. Like fine etter et år i bruk.

Må ha meg en byrunde en dag og jeg har en kjenning som jobber på Til Bords i Midtbyen så det passer fint. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...