Gå til innhold

Interiør

Gjest trenger inspirasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke møbler passer ved (nesten) helt hvite vegger? Hvite? Brune? Mørke eller lyse? Vet at mye kan passe, men trenger virkelig inspirasjon her. Hvilke gardiner, og hvilke farger på gardinene? Er liftgardiner "ut" nå, eller like aktuelle? Hva med stuebord, skap osv. Er virkelig gått tom for ideer, men lysten til forandring er stor. Ideer evt linker mottas med takk. :)

Skrevet

Jeg har litt sansen for det enkle, og liker den som står øverst. Panelgardiner er vel i full vigør enda? De er også billige og da kan du skifte dem ut oftere enn med de dyre tyngre gardinene. Lyse rom er jo in enda, så hvite (el nesten hvite vegger) går jo fint til den stilen. Farger i puter og tepper er stilig. synes jeg. Skal du innrede et helt hus eller kun stua? Heldige du :)

http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&venstreMenyPortlet_actionOverride=%2Fportlets%2FvenstreMeny%2FshowProductGroup&_windowLabel=venstreMenyPortlet&venstreMenyPortletmenu_expand=1&venstreMenyPortletproduct_group_id=21&venstreMenyPortletmenu_select=Skap+og+skjenker&_pageLabel=page_varekatalog

Skrevet

Hva med å følge sin egen smak? Behøver dert å være så "riktig"? Da hadde jo alle hatt det samme. Gjør det du selv liker i ditt eget hus :-)

Skrevet

Hva med å følge sin egen smak? Behøver dert å være så "riktig"? Da hadde jo alle hatt det samme. Gjør det du selv liker i ditt eget hus :-)

Joda jeg er enig i det, og egentlig er jeg ikke så opptatt av å gjøre alt "riktig". Men om jeg først skal i gang med å male, og enten skifte ut eller pusse opp møblene, har jeg lyst å få det til å matche - eller hvordan det nå skrives :)

Skrevet

Jeg har litt sansen for det enkle, og liker den som står øverst. Panelgardiner er vel i full vigør enda? De er også billige og da kan du skifte dem ut oftere enn med de dyre tyngre gardinene. Lyse rom er jo in enda, så hvite (el nesten hvite vegger) går jo fint til den stilen. Farger i puter og tepper er stilig. synes jeg. Skal du innrede et helt hus eller kun stua? Heldige du :)

http://www.skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&venstreMenyPortlet_actionOverride=%2Fportlets%2FvenstreMeny%2FshowProductGroup&_windowLabel=venstreMenyPortlet&venstreMenyPortletmenu_expand=1&venstreMenyPortletproduct_group_id=21&venstreMenyPortletmenu_select=Skap+og+skjenker&_pageLabel=page_varekatalog

Heldig.., tja. Akkurat nå ser jeg på det som et ork å ta fatt på oppussingen, og det har jeg faktisk gjort en stund. Men har lyst å ha lysere farger (har ikke malt enda), og dermed må/bør noe av stilen også endres. Skal pusse opp både stue, gang og soverom, og føler meg rimelig (skikkelig!) tom for ideer. Var fin den skjenken du lenket, mye fint der ja! :)

Men si meg, hvordan blir det å male mørkebune tremøbler lyse..? :) Og vil det passe i en lys spisestue?

Skrevet

Joda jeg er enig i det, og egentlig er jeg ikke så opptatt av å gjøre alt "riktig". Men om jeg først skal i gang med å male, og enten skifte ut eller pusse opp møblene, har jeg lyst å få det til å matche - eller hvordan det nå skrives :)

Ok :-) Jeg skjønner. Men jeg tror allikevel at du vet best hva som passer best hos deg - i ditt hjem. Dette har med personlighet å gjøre. Hos noen passer det ene, og hos andre det andre, helt avhengig av hvem som bor der. Jeg ville ha stolt på meg selv :-) Jeg ville ha valgt kontraster ut fra min smak, men det betyr ikke at det er det eneste som er pent...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ta deg en tur innom ulike interiørbutikker og kikk så får du nok litt mer inspirasjon. Finner du et møbel du faller skikkelig for kan du bygge opp rundt denne.

Får du ikke nok inspirasjon i butikkene finnes det mange interiørmagasiner nå. Der står det om det nyeste nye om du vil være litt 'in'.

Skrevet

Ta deg en tur innom ulike interiørbutikker og kikk så får du nok litt mer inspirasjon. Finner du et møbel du faller skikkelig for kan du bygge opp rundt denne.

Får du ikke nok inspirasjon i butikkene finnes det mange interiørmagasiner nå. Der står det om det nyeste nye om du vil være litt 'in'.

takk for godt tips, men vi har så få slike butikker i nærheten. Skal gjøre det neste gang jeg er i byen :)

Skrevet

Hvite møbler synes støvet på med en gang :-(

Jeg synes det er pent med både mørke og litt lysere møbler i et hvitmalt stue. Hvis møblene harmonerer med hverandre i farge, så kan du stæsje opp med en annen farge på gardiner etc..

Noen jeg kjenner har helt lyse farger på veggene i spisestua. De har spisebord i mørk eik og svarte skinnstoler. Gardinene er litt chiffongaktige, vedig lette og henger rett ned. Fargen er i en slags rosalilla nyanse og de har pynta bordet med tilsvarende farge på lys, duk osv. Kjempefint!!

Gjest ole dole doffen
Skrevet

Vi har helt hvite vegger og alt av interiør (bord, hyller, spisebord etc.) går i bjørk. Gardinene er hvite. Jeg er kjempefornøyd, det er lyst og luftig. Vi har en rød sofa for å få en fargeklatt.

Gjest Gammeldags, men ikke gammel
Skrevet

Det viktigste er å tenke over hvilke farger som får deg til å trives! Om de er moderne eller ikke er helt uviktig. Moten skifter raskere enn du rekker male om.

Jeg hadde hvite vegger den gangen det var moderne med mørke farger i rødt, gult, blått og grønt. Hadde en sofa vi var veldig glad i, den var beige. Salongbordet var i nøttefarge som var helt ut den gangen, men jeg elsket den gyldne gløden i treverket.

Dette var grunnlaget for stua. I løpet av noen år hadde jeg mange forskjellige fargestiler i stua, på puter, gardiner og pynteting. Ettersom hva jeg likte og hva som passet til det som var for dyrt til å byttes ut. Alle fargestilene var fine på hver sin måte. Så ble sofaen utslitt, og vi har kjøpt et par-tre nye sofaer etter dette. Alle de andre møblene er de samme. Men stua har allikevel fått et helt annet uttrykk,siden vi har byttet farge på sofa'n. Veldig spennende.

Vi har kun malt stua en gang etter dette, og da ble det en pen gulbeige farge. Dette var forøvrig før det ble moderne med lys toscana og alle de fargene der. Vi har fått en del nytt på veggene etter som vi har fått bedre råd, og dette passer jeg på at passer med det andre som ikke skal byttes stup i ett. Alle møblene utenom sofaen er det vi har hatt hele tida. Så koser jeg meg med å bytte ut tekstiler og pynteting. Det er utrolig hvor stor forandring lite kan gjøre. Men det viktigste er at en er trofast mot det en LIKER og trives med. Ikke slik kunstig 'liking' som mange sier de gjør siden farger er moderne, men virkelig like med hjerte og sjel. Jeg har aldri likt mørke veggfarger og jeg har aldri likt furumøbler, derfor har jeg hatt mørke møbler og lys veggfarge enten det er in eller ikke, fordi jeg trives med det.

En annen ting som har spart meg for mye styr, er at jeg alltid har kjørt en klassisk stil. Da behøver en ikke bytte ut alle møblene for å få litt forandring. Samme hvilken ny sofa jeg kjøpter så vil den passe til det jeg har, for jeg velger også klassisk stil på den. Jeg liker også en streng minimalistisk stil, men hadde aldri klart å gjennomføre det. Jeg liker også veldig godt slik engelsk landsbygdstil, men det ville jeg heller aldri klart å gjennomføre. Klassisk stil er noe de fleste kan klare. En må bare innse sin begrensning. Blir bare dumt hvis en skal prøve å få det hipt når en ikke har teken på det. Kjør safe og i dine favorittfarger (ikke MOTENS favorittfarger altså...), så vil du bli fornøyd i årevis. Så kan du heller ta å feriere for de pengene du sparer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...