Gå til innhold

Er det greit å si slik til en kunde ?


Anbefalte innlegg

Gjest Ikke kunde der mer
Skrevet

Var i en butikk og skulle bytte noe til en annen størrelse.Kassadamen var opptatt med å behandle en lang kø kunder så jeg gikk inbn i butikke for å se om den hadde varen.Etter en stund kommer hun bort og jeg spør etter varen og tar det jeg skal bytte opp fra posen.Hun sier da at det er vanskelig å avgjøre om jeg kan få bytte for jeg kunne jo ha stjelt vare fra hyllen.

Ok at jeg ikke skulle gått inn i butikken for å se etter varen , men å beskylde en kunde for å ha stjelt synes jeg er drøyt.

Jeg hadde ikke ork ( er høygravid ! ) til å si noe, fikk byttet varen til slutt, men følte sterkt at DEN butikken orker jeg ikke handle mer på.

Mener dere det er ok å si slik til en kunde ?

Skrevet

Det er absolutt ikke aksteptert å si slik til en kunde.

Er jeg rask nok i tankegangen så blir jeg lyn forbannet i slike situasjoner. Men ofte så skjønner man ikke omfanget før en stund etter på.

Du skulle ha bedt de ringe politiet med en gang, hvis de mente at du hadde stjålet varen, hvis ikke fikk de be om unnskyldning.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Neste gang tar du med kvittering på det du skal bytte, så slipper du forhåpentligvis sånne beskyldninger. Enig i at det var frekt, selv om det selvsagt kunne være en mulighet at du hadde stjålet varen. Da tar man i tilfelle vedkommede til side og forklarer det på en ordentlig måte.

Gjest Ikke kunde der mer
Skrevet

Neste gang tar du med kvittering på det du skal bytte, så slipper du forhåpentligvis sånne beskyldninger. Enig i at det var frekt, selv om det selvsagt kunne være en mulighet at du hadde stjålet varen. Da tar man i tilfelle vedkommede til side og forklarer det på en ordentlig måte.

Hadde ikke kvitering siden varen var en gave.

Gjest Signert
Skrevet

Selvfølgelig ikke. De må i tilfelle bevise at du har stjålet varen, og det er svært vanskelig for dem når så ikke er tilfelle...

Skrevet

Det er absolutt ikke i orden. Jeg hadde blitt temmelig gretten...

Skrevet

Det hørtes veldig uhøflig ut, det kassadamen sa. Men det er også et poeng at man bør ikke ta med varer inn i butikken uten kvittering, da det tross alt kan være noen som er veldig frekke og tar med seg varer og går til kassen for å "bytte".

Elkjøp og flere andre butikker har plakater hvor det står at reklamasjoner/byttesaker skal ikke medbringes inn i butikken, men gås til egen skranke med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...