Gjest Ikke kunde der mer Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Var i en butikk og skulle bytte noe til en annen størrelse.Kassadamen var opptatt med å behandle en lang kø kunder så jeg gikk inbn i butikke for å se om den hadde varen.Etter en stund kommer hun bort og jeg spør etter varen og tar det jeg skal bytte opp fra posen.Hun sier da at det er vanskelig å avgjøre om jeg kan få bytte for jeg kunne jo ha stjelt vare fra hyllen. Ok at jeg ikke skulle gått inn i butikken for å se etter varen , men å beskylde en kunde for å ha stjelt synes jeg er drøyt. Jeg hadde ikke ork ( er høygravid ! ) til å si noe, fikk byttet varen til slutt, men følte sterkt at DEN butikken orker jeg ikke handle mer på. Mener dere det er ok å si slik til en kunde ? 0 Siter
mrxx Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Det er absolutt ikke aksteptert å si slik til en kunde. Er jeg rask nok i tankegangen så blir jeg lyn forbannet i slike situasjoner. Men ofte så skjønner man ikke omfanget før en stund etter på. Du skulle ha bedt de ringe politiet med en gang, hvis de mente at du hadde stjålet varen, hvis ikke fikk de be om unnskyldning. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Neste gang tar du med kvittering på det du skal bytte, så slipper du forhåpentligvis sånne beskyldninger. Enig i at det var frekt, selv om det selvsagt kunne være en mulighet at du hadde stjålet varen. Da tar man i tilfelle vedkommede til side og forklarer det på en ordentlig måte. 0 Siter
Gjest Ikke kunde der mer Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Neste gang tar du med kvittering på det du skal bytte, så slipper du forhåpentligvis sånne beskyldninger. Enig i at det var frekt, selv om det selvsagt kunne være en mulighet at du hadde stjålet varen. Da tar man i tilfelle vedkommede til side og forklarer det på en ordentlig måte. Hadde ikke kvitering siden varen var en gave. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 4. august 2007 Skrevet 4. august 2007 Selvfølgelig ikke. De må i tilfelle bevise at du har stjålet varen, og det er svært vanskelig for dem når så ikke er tilfelle... 0 Siter
Sofline Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Det er absolutt ikke i orden. Jeg hadde blitt temmelig gretten... 0 Siter
Cinthia Skrevet 6. august 2007 Skrevet 6. august 2007 Det hørtes veldig uhøflig ut, det kassadamen sa. Men det er også et poeng at man bør ikke ta med varer inn i butikken uten kvittering, da det tross alt kan være noen som er veldig frekke og tar med seg varer og går til kassen for å "bytte". Elkjøp og flere andre butikker har plakater hvor det står at reklamasjoner/byttesaker skal ikke medbringes inn i butikken, men gås til egen skranke med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.