Gå til innhold

Solariumminutter

Anbefalte innlegg

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

I disse tider med mye regn......Har fått litt brunfarge,er ikke glad i å sole meg.

Men når høsten kommer angrer jeg som regel på det.Lurer derfor på om det er farlig å ta solarium ca 15 min en gang pr mnd?Bare for å bevare et lite "teint"av farge og for å slippe den aller verste vinterblekheten.

candyqueen_83
Skrevet

15 min i mnd er ikke farlig. Øverste anbefalte grense er vel ca 18 timer pr år.

Skrevet

Direkte farlig er det vel ikke, men det anbefales jo ikke å ligge under UV-stråler verken utenfor eller innenfor.

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

15 min i mnd er ikke farlig. Øverste anbefalte grense er vel ca 18 timer pr år.

Det høres bra ut.Er ikke så forfengelig at jeg er ute etter å sette helsa på spill.Men lite kjekt og gå rundt så hvit som jeg er,dvs nesten blå:)Dessuten får jeg vel en liten dose D- vitaminer samtidig.

Skrevet

Det høres bra ut.Er ikke så forfengelig at jeg er ute etter å sette helsa på spill.Men lite kjekt og gå rundt så hvit som jeg er,dvs nesten blå:)Dessuten får jeg vel en liten dose D- vitaminer samtidig.

Får du D-vitaminer gjennom solariumslys da? Jeg ville tro det gjaldt kun for sollys, men er på fryktelig gyngende grunn her.

Gjest Helene Harerøken
Skrevet

Får du D-vitaminer gjennom solariumslys da? Jeg ville tro det gjaldt kun for sollys, men er på fryktelig gyngende grunn her.

Er vel litt på gyngende grunn jeg og.Men mener å ha lest flere steder at man faktisk gjør det.Men nå ble jeg og usikker.Må nok finne ut av dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...