Gå til innhold

Hjelp til hjemmetrening m.m.

Anbefalte innlegg

Gjest bilringer selges
Skrevet

Jeg er en mann på 33 som sliter med et par bilringer for mye rundt magen, og etter noen uker i syden har jeg innsett at feriebildene ikke er noe vakkert syn. Motivasjonen er der, og jeg foretok en kort, men rask løpetur i kveld, med påfølgende 4 x 20 sit-ups. Dessverre kommer jeg kort til nå det gjelder egnede treningsmetoder(hjemmetrening) for å trene magen og bryst. Jeg er også usikker på om man bør løpe rolig og langt, eller kort og intenst. Tips og råd fra noen som vet tas i mot med stor TAKK.

Videre sliter jeg hver eneste kveld med et sug etter godterier e.l. Jeg spiser det meste jeg kommer over, og lurer på om det finnes noen form for piller etc som man kan ta for å dempe godtesuget.

På forhånd takk :)

Skrevet

Du er klar over at punktforbrenning ikke fungerer? Skal du få vekk bilringene på magen hjelper det ikke å trene kun mage, du vil forbrenne over hele kroppen likevel.

En blanding av styrke og kondisjon er nok det beste vil jeg tro. Styrketrening øker iallefall forbrenningen.

Kromtabletter har jeg hørt skal hjelpe mot søtsug, men om det funker er en annen sak...

fuji1365380447
Skrevet

Det beste middelelt mot søtsug, er å holde seg borte fra alt som er søtt i en ganske lang periode. Da forsvinner faktisk søtsuget, og godteri virker etterhvert kvalmende.

Jeg driver å slanker meg, og når søtsuget melder seg, så spiser jeg alternative ting. Jordbær (det er det svært lite kalorier i så det kan man spise nesten ubegrenset), 0,1 yogurt, annen frukt, en gulrot osv.

Det finnes ingen snarveier eller piller som gir deg den kroppen du vil ha. Du må selv legge om livsstilen og trene mer og spise mindre og sunnere. Vekt er en ganske enkel likning av hvor mye energi du spiser og hvor mye energi du bruker.

petter smart
Skrevet

Ut fra det du skriver så har du ikke særlig motivasjon. Du har kanskje et utopisk ønske om å gå ned i vekt, men hadde du hatt motivasjon hadde du klart å gjøre noe med det.

For å få mest ut av treningen bør du opp i nesten makspuls. Dvs høy intensitet. Men du kan likevel ikke ta en altfor kort trening. Tren gjerne 45-60 minutter der du avslutter med høy intensitet og 5 minutt med lavere intensitet helt til slutt.

Og som smurfen under sier, det er ikke mulig å fjerne fett rundt magen med sit-ups. Du vil trene opp musklene og kunne stramme opp magen. Men for å fjerne fett må du trene allsidig og fettet forsvinner fra alle steder på kroppen.

I tillegg til den harde treningen kan du godt gå turer. Da bør du gå fort og bruke minst 1 time. Dersom du kan gå eller sykle til jobb hjelper dette mye.

Når det gjelder godtesuget så er det bare en ting å gjøre. Kast alt godteriet du har hjemme og ikke kjøp inn noe nytt. Hold deg borte fra det og etter en stund forsvinner suget av seg selv. Kroppen din er avhengig av sukkeret og derfor har du et konstant sug.

Skrevet

Pass på at du spiser regelmessig minst hver tredje time. Selv tar jeg en hjemmelaget smoothie og en yoghurt til kvelds. Smoothien lager jeg av frosne jordbær, man får kjøpt store poser på enkelte butikker. Fyller opp med tropiske juice like langt som det er bær i blenderen. Eventuelt bittelitt sukker eller splenda, men man MÅ ikke ha det. 0,1 yoghurt gir meg ingenting. Så jeg spiser den jeg liker best, med en halv teskje kanel. Kanel skal motvirke det usunne sukkeret i yoghurten, og skal være bra for magelinjen. Et hærlig kveldsmåltid med mange sunne og ingridenser!!

Hjemmetrening:

Du kan ta step, har hørt om noen som stepper i trappen hjemme f.eks. Det er trimvideoer å få kjøpt.

Rask gåtur med staver eks. MP3 på øra øker tempoet.

Skrevet

Krom hjelper søthungeren.

For å bli kvitt noen kilo er lettere og lengre bedre. Trenger litt tid for å bli kvitt kiloer. Jogging, stavgang og sykling er supre treningsmetoder. Jeg foretrekker klart sykling. Her kan jeg holde på lenge uten å bli helt slutt eller miste motivasjonen. Har kjøpt meg en off road nå, og har syklet litt i skogen. Selv om pulsen ikke blir like høy her som på landeveien merker jeg at jeg bruker kroppen veldig godt. Og så er det artig:-)

For å trene mage anbefaler jeg en slik stor ball (coreball) som du ligger på og tar sit-ups. Ballen kan brukes til mye forskjellig, men dette er en god start.

Push-ups trener bryst/bakside armer. (Hendene langt fra hverandre trener mest bryst, og dersom du har hendene nærme hverandre tar det godt på baksiden av armene)

Skriv gjerne treningsdagbok så du ser at du faktisk gjør ting og ikke sluntrer unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...