Gå til innhold

Kvitte seg med leksikonet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et leksikon som vel er 13-14 år sikkert. Har omentrent aldri brukt det, men betalte selfølgelig mye for det den gangen. (Var det 10 000? på avbetaling??).

Eldstebarnet har nesten heller aldri brukt, og jeg lurer på om jeg skal kvitte meg med det for å frigjøre plass, til andre kjærere bøker.

Hva ville du gjort?

Skrevet

Jeg kjøpte også et digert leksikon i 1991 på 15 bind, og vi har faktisk brukt det en del. Ungene har såvidt begynt å bli litt nysgjerrige på det, og jeg synes faktisk det er litt stilig å ha bøkene i bokhylla!

Kommer ikke til å kvitte meg med det!

Skrevet

Vi har også et slikt leksikon og kommer ikke til å kvitte oss med det. Om 50 år er slike leksikon sikkert for klenodier å regne og bøkene er jo like fine, så lite som de blir brukt ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å kvitte meg med det tror jeg, selv om det selvfølgelig er utdatert på en del emner så er det da mye som fremdeles er aktuelt også?

Men om dere ikke bruker det så gi det til Fretex med god samvittighet! :o)

Skrevet

Vi har også et slikt leksikon og kommer ikke til å kvitte oss med det. Om 50 år er slike leksikon sikkert for klenodier å regne og bøkene er jo like fine, så lite som de blir brukt ;)

Uff ja er bare ikke tilhenger av å ha ting vi ikke bruker. Lurer også på om man kan få en tusenlapp eller to for den. Ser på Finn at mange prøver å selge for 3000,- Jeg hadde vært strålende fornøyd med to lapper.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å kvitte meg med det tror jeg, selv om det selvfølgelig er utdatert på en del emner så er det da mye som fremdeles er aktuelt også?

Men om dere ikke bruker det så gi det til Fretex med god samvittighet! :o)

Nja kunne tenkt meg en lapp eller to for det :) Men aner ikke om noen vil kjøpe, men kan jo ringe et antikvariet for å lodde stemningen.

Skrevet

Jeg kjøpte også et digert leksikon i 1991 på 15 bind, og vi har faktisk brukt det en del. Ungene har såvidt begynt å bli litt nysgjerrige på det, og jeg synes faktisk det er litt stilig å ha bøkene i bokhylla!

Kommer ikke til å kvitte meg med det!

Jeg bare synes det er mye enklere å finne ting på internett. Men er jo også redd for at jeg vil angre hvis jeg kvitter meg med det.

Gjest Elextra
Skrevet

Da jeg var liten bladde jeg mye i leksikon, elsket å titte på bildene og kanskje lese litt om emner som fenget. Tviler ikke på at det var lærerikt! Både med hensyn på å lære å bruke oppslagsverk og at jeg plukket opp mye om dette og hint.

Ville ikke klart å kvitte meg med et fullt leksikon med mindre jeg skulle kjøpe et nyere, særlig ikke om jeg hadde barn.

Skrevet

Uff ja er bare ikke tilhenger av å ha ting vi ikke bruker. Lurer også på om man kan få en tusenlapp eller to for den. Ser på Finn at mange prøver å selge for 3000,- Jeg hadde vært strålende fornøyd med to lapper.

Du kan jo prøve å selge det hvis du synes det tar for mye plass. Ditt valg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...