Gjest Eple55 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei Jeg hadde en MA og utskrapning for 19. juli. Første dag i siste menstrasjon var 23. april. Det startet med at legene trodde jeg var gravid utenfor livmoren, fordi de ikke kunne se noe foster rundt 7. juni. Men et par dager senere var alt normalt. Hadde da vissnok kommet kortere i svangersskapet enn antatt. Det har vel da kanskje vært noe galt hele veien. Før jeg ble gravid, hadde jeg lange sykluser, ca 39 dager - noe som var frustrende når man prøver å bli gravid. Prøvde eggløsningstester, men de slo aldri ut. Var redd for at jeg ikke hadde eggløsning, men må jo ha hatt det siden jeg ble gravid. Nå har vi lyst til å forsøke igjen. Har hørt at om noe som heter "svak eggløsning". Kan jeg ha det siden jeg har så lange sykluser og at eggløsningstester ikke slår ut? tenker da også på om det kan være grunnen til aborten. Har ikke fått tilbake menstrasjonen enda. Når er det vanlig å få den tilbake? Jeg er 30 år. Har et barn fra før på snart 2 år. På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282513-missed-abortionsvak-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det var leit at det skulle gå galt når det omsider hadde lyktes å bli gravid. En eggløsning er en eggløsning, men etter eggløsningen produseres hormonet progesteron fra det stedet hvor egget løsnet på eggstokken. Man har diskutert om progesteronproduksjonen kan være for svak til at det kan oppnås graviditet eller at graviditeten kan bevares, men tilførsel av kunstig progesteron ser ikke ut til å ha effekt ved spontant eggløsning (det brukes i prøverørsforsøk). Eggløsningstester har ikke så meget for seg, for ved regelmessige syklus’er kan man regne med regelmessig eggløsning og da er de unødvendige. Ved uregelmessige blødninger vet man ikke når de skal brukes. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, treffer dere de fruktbare dager som er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste menstruasjon.. Hvis syklus er over 35 dager kan man evt. stimulere med pergotime, eggløsningsfremkallende middel. Det må doseres av gynekolog. Når du får menstruasjon tilbake er umulig å si. Det kommer an på hvor lenge graviditeten var død og hvor lenge svangerskapshormonet (som hemmer eggløsning) var ute av kroppen. Du kan bli gravid uten å ha fått menstruasjon tilbake. Jeg ønsker deg lykke til med det videre forsøk på å oppnå en vellykket graviditet. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282513-missed-abortionsvak-eggl%C3%B8sning/#findComment-2271800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.