Gå til innhold

Ømme, forstørrede bryster

Anbefalte innlegg

Gjest Uten navn nå

Er en kvinne på 26 år, som i de siste ukene har merket at brystene mine har blitt merkbart større og ømme. Jeg har ikke ellers lagt på meg i den siste tiden, og mistenkte at jeg kunne være gravid, da større bryster var det første symptomet jeg fikk sist jeg var gravid. Jeg har ett barn på 3 år. Jeg har gått på condulag i 8 mnd, noe som gjør at jeg ikke får menstruasjon i det hele tatt, og jeg har ved et par anledninger glemt å ta pillen til riktig tid. Har også den seneste tiden merket at jeg har hatt periodevis lette mens-smerter. Har tatt to graviditetstester, begge negative. Derfor lurer jeg på om det er noen andre ting som kan gjøre at man uten videre får større bryster?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282519-%C3%B8mme-forst%C3%B8rrede-bryster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vektøking kan gi større bryster, men det er tilsynelatende ikke tilfelle hos deg og graviditet er utelukket. Da har jeg bare en mulig forklaring. I noen tilfeller kan minipillen hindre eggløsning, og det kan ha skjedd hos deg i og med at du ikke har menstruasjon. (Men menstruasjonen kan også utebli selv om det er eggløsning!) Hvis du har glemt pillene noen ganger kan det ha utløst eggløsning, og de hormoner som dannes etter eggløsning (spesielt progesteron) kan gi ømhet i brystene. Hvis ømheten ikke forsvinner i løpet av en ukes tid, foreslår jeg at du tar en ny graviditetstest. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...